Annons:
Etikettallmänt
Läst 1491 ggr
rebeccaritzen
11/12/13, 10:44 PM

Namnförslag

Hej!

Jag har lite tankar på att starta eget. Då som fotograf och tänker då bland annat fotografera porträtt, familj (och även bröllop om den möjligheten uppkommer). Kanske att jag även kommer att fotografera under barnkalas, på mitt nuvarande jobb.

Men mitt problem är företagsnamn. 
Mina förslag är:
Rebecca Ritzén photography
Rebecca Foto
RR foto
ReMaRi foto (ReMaRi är från mitt namn, Rebecca Maria Ritzén för de som undrar)

Vilka tycker ni är lämpliga och passande om man ska ha ett eget företag som fotograf? Och har ni själva något förslag så kom gärna fram med dessa!


Annons:
mariatingsund
11/13/13, 12:54 PM
#1

PortRitz? Porträtt Ritzén? Kanske det ska komma fram att du vill göra porträtt? Om man som kund letar efter fotograf, och vill ha porträtt, ska kunna hitta lätt med namn som börjar med port… bland fotografer? Portritz kommer före porträtt i abc ordning, så det kanske är en idé. Du kan göra en logga sen med att Skriva horisontellt Portritz, och lodrätt Rätt under Port och én under ritz? Det kanske är lite komplicerat för första ögonblicket, men du förstår säkert vad jag menar :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

KeramikeniSkredsvik
11/13/13, 5:57 PM
#2

Börja med att googla på dina egna namnförslag, så ser du att det finns en Rebeccas Foto och på FB finns en sida som heter RR Foto - så det kanske inte är bra förslag. Remari är ett ortsnamn i Zimbabwe vad jag förstår, men det är ju långt bort …

Sen är Marias synpunkt bra, tänk efter hur kunderna ska hitta dig och var du hamnar i bokstavsordningen. 

Jag valde Keramiken i Skredsvik just för att jag pysslar med keramik och bor i Skredsvik … men det kan ju bli problem om och när jag vill byta eller utvidga inriktningen (eller om jag flyttar).

Det finns många olika aspekter att ta hänsyn till när man väljer sitt företagsnamn.

Lycka till!

rebeccaritzen
1/21/14, 11:41 AM
#3

Tack så mycket för era förslag! Jag får helt enkelt fundera vidare och söka på internet så mina idéer på namn inte redan är tagna/betyder något annat.


Upp till toppen
Annons: