Annons:
Etikettallmänt
Läst 1502 ggr
Frida
2013-11-26 15:22

Ändrat upplägg "kräver" nytt namn

Har idag ett aktiebolag för en av mina verksamheter. Jag är även engagerad i ytterligare en verksamhet som drivs i regi av ett annat aktiebolag (som bifirma). Nu har alla inblandade parter enats om att den andra verksamheten ska flyttas till mitt AB som jag därför ska byta namn på och istället registrera de båda verksamheterna som bifirmor.

Någon som har tankar och idéer om hur en väljer namn för ett sådant "meta"-företag?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
[Moa-]
2013-11-30 18:57
#1

Mitt tips är något som tydligt talar om vad ni gör, så jag skulle nästan förslå att du har verksamheterna separerade eller binder samman dem på något vettigt sätt…

Frida
2013-12-03 13:10
#2

Jag kanske var lite otydlig. Jag ska INTE slå ihop verksamheterna, de kommer vara skilda åt och behålla sina namn (=sina varumärken) men vara separata bifirmor i samma aktiebolag. Lite felaktigt men enklare uttryckt: två dotterbolag till samma moderbolag.

Jag är alltså på jakt efter ett tredje namn att döpa "moderbolaget" till. "Moderbolaget" kommer alltså inte göra något annat än att "äga" de två befintliga och eventuella nya verksamheter.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Moa-]
2013-12-03 18:21
#3

Frida; skall du ej ha det i marknadsföring eller på fakturor så kan det ju få heta vad det vill… =P

Frida
2013-12-03 22:19
#4

Hehe, ja det är ju det som är så svårt! Fantasin flödar bara friskt när den får begränsningar som gör det svårare (och roligare)!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: