Annons:
Etikettbokföring-och-redovisning
Läst 2931 ggr
mariatingsund
12/4/13, 3:20 PM

glömskan svalde mina siffror ;)

Jag har inte varit på mässor i evigheter, och behövt inte ta reda på ändringar i siffrorna. Nu första gången hade jag en medhjälpare också, men det var min man så jag antar att jag inte  kan dra av något av hans del.

Men var borta i 5 dagar, sov där 4 nätter, hyrde och åt bokade luncher i 5 dagar. Vad är nu beloppen, ni som är så snälla o har det i huvudet snabbt:

- övernattning/dag/person

- mat/dag/person

Kan det verkligen vara så att både kost o logi tillsammans går inte högre än 220 Kr om man inte har fått kvitto? Begär jag kvitto i efterhand, kan jag då dra av allt enligt verkliga kostnader?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Torparmor
12/4/13, 7:16 PM
#1

Har du inget kvitto för logi kan du dra av 110 kr/natt, har du kvitto är allt avdragsgillt. Mer komplicerat är skattefritt traktamente max 220 kr/heldag, men därifrån skall avdrag göras för lunch och middag om företaget betalat det. Frukostavdrag skall göras om det specas på hotellräkningen. 198 kr dras av om företaget betalar frukost, lunch och middag, för lunch + middag görs avdrag på 154 kr och för bara lunch 77 kronor. Dessutom ger fullt avdragsalternativet ett förmånsvärde

För ev representation gäller att traktamentet skall minskas, men inte bli förmånsbeskattat


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

mariatingsund
12/4/13, 8:00 PM
#2

Det gäller AB vad jag tror, men hur är det för Enskild firma? Om jag får kvitto på boendet, det var 300 Kr/natt, vad kan jag dra av för maten?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: