Annons:
Etikettbokföring-och-redovisning
Läst 1956 ggr
kredka
4/9/14, 8:44 PM

Deklaration ;)

Här sitter jag och försöker få till det där med deklarationen - allt verkar stämma fint förutom en sak. Använder mig av Visma Enskild firma till bokföring. Varje månad betalar jag alltid lite mer till skattekonto än skatteverket har räknat ut för mig och företag visar ett underskott i år, då jag har ett ganska stor lager stående hemma så underskottet är på sitt plats. Det finns ett post nu som ja undrar över - det står att jag har skatteskuld på 400 kronor. Är det möjligt när man har betalat in mer än skatteverket ville från början och företaget visar underskott ? Har försökt att klura ut om jag har bokfört något fel men allt verkar stämma… hur isåfall fixar jag skatteskulden? Är det något som kommer att dras av från det jag får tillbaka? Eller ? 

Tacksam för svar.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Annons:
Torparmor
4/10/14, 6:24 PM
#1

Använder annat bokföringsprogram och särskilt skatteberäkningsprogram, så jag är osäker på hur ditt program fungerar. Men titta på de bokföringsordrar/konton där du bokfört dina skatteinbetalningar och de konton som du får fram uppgiften om skatteskulden.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Karin
4/17/14, 9:35 PM
#2

Är det en Enskild firma så ska ju ingen skatteskuld finnas, skatten är din privata.

Lager påverkar inte resultatet, har du köpt varor som drar ner resultatet men de finns kvar i lager så ska en ombokning ske till lagret, Du har ju ingen kostnad för varorna som du har kvar

kredka
4/23/14, 5:20 PM
#3

Tack för alla svar, det löste sig till slut - har lagt en utgift under fel kategori därför det visade skulden till skatteverket ;) enkelt rättelse och problemet försvann - uff.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Upp till toppen
Annons: