Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2039 ggr
RomDoll07
1/7/15, 10:25 AM

Betalsätt som inte kostar skjortan

Hej!

Tänkte bara höra vad ni som driver internetförsäljning har för tips på internetbetalsätt som inte kostar skjortan, tycker personligen att Klarnas priser är hutlösa, särskilt när man är ett litet, ganska nystartat företag som jag. Det bör helst vara betallösningar där faktura ingår men även andra tips tas tacksamt emot och ni får gärna dela med er av era erfarenheter och åsikter om de olika betalsätten ni prövat på,  för- och nackdelar osv.

Annons:
tlover
6/6/15, 10:21 AM
#1

Har du funderat på swish? Det kostar bara då det används (1,5:-/transaktion).

Själv så har jag faktura på samma som jag har min bokföring på så det är gratis/kostnaden för bokföringsprogrammet (beroende på hur man ser på det).

Har du kollat med din bank? I alla fall Swedbank har fakturabetalning (jag är inte hundra på priset däremot eftersom jag inte behöver det).

Som det är nu har jag bara swish, faktura (via bokföringsprogrammet) och e-faktura (via bokföringsprogrammet).

l'm back

Henrik Larsson
6/9/15, 11:05 AM
#2

Hej! Det beror mycket på hur stor omsättning/antal orders du har. 
Bara några enstaka kan man fakturera själv. 
Payex har bra betalxäxel för kort som inte kostar så mycket, från ca 700 i mån inkl Moms. Annars paypal som tar kort även om inte köparen har paypal. 
swish är bra och billigt. bankgiro ingår i vissa av företagspaketen hos bankerna. 
När du får snurr på det och inte hinner kan du fundera på att lägga ut fakturering, klarna mm.

Jobbar på www.swehobby.se

mariatingsund
6/16/15, 11:59 AM
#3

det är nytt för mig också, hittills har jag fakturerat till förskottsbetalning, men nu funderar jag på att ha "varukorg" och "gå till kassan" och välj betalningsalternativ. När man själv handlar, står det oftast då: betala med visa eller betala med direktöverföring från din egen bank. Hur kan man lösa det rent tekniskt, hur ska dessa länkar appliceras på hemsidan?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

tlover
6/16/15, 3:40 PM
#4

#3 Hur du löser det på webshopen beror vad för slags webshop du har, om du har en som du köpt/hyr eller om du byggt upp den själv. Jag har själv vismaspcs, så har du dom också så kan jag förklara hur du ska göra.

Men för att du ska få både kort och direktbetalning att funka måste du vara kopplad till en betalportal, vilket kostar 300:-/månaden i alla fall för nets och sen ca 3:-/transaktion. Mer exakt vet jag inte då jag inte har råd med det än så jag har inte det själv.

l'm back

RomDoll07
6/19/15, 2:59 PM
#5

Tack för era svar. Jag har kollat mycket på detta sedan jag ställde denna fråga och kommer troligtvis köra med Payson. Jag vill helst slippa kreditrisken med fakturor och för ett sådant litet företag som jag blir det billigare att betala per transaktion hellre än att ha t.ex. Klarna med fasta månadskostnader, så jag kommer antagligen köra med Payson. Någon som har erfarenhet av dem, bra eller dåliga?

Vattnadal
7/18/15, 11:06 AM
#6

Jag har webbshop där de får välja mellan förskottsbetalning (de som vill man få faktura skickad) eller postförskott, och alla avgifter kommer automatiskt för kunden.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
tlover
7/18/15, 12:50 PM
#7

#6 Jag skulle aldrig våga ha bara dom två betalsätten på min webshop då jag själv endast köper från butiker med bara dessa val om det inte finns att köpa nån annan stans ifrån och jag absolut behöver det.

Jag kan däremot betala med tex förskottsbetalning om jag vet att det är ett bra företag  (om jag köpt hos dom flera gånger förut).

l'm back

kredka
7/24/15, 10:51 AM
#8

Jag erbjuder förskottsbetalning till bg nummer, paypal samt kort och faktura betalning med payson. Nöjd med alla alternativ :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Upp till toppen
Annons: