Annons:
Etikettallmänt
Läst 1450 ggr
tlover
2015-06-08 11:02

Vad för slags företag har du?

Det finns ju många olika företagsformer, säkert fler än vad jag räknar upp. Vilken har du?

Såklart kan man vara anställd till viss del och ha företag till viss del men då räknar du företagsdelen. Tex så har jag själv aktivitetsersättning till 50% men jag svarar ändå enskild näringsverksamhet.

(Till Hobbyverksamhet hör tex djuruppfödning, försäljning av hantverk m.m om inte det är en del av en företagsform då såklart)

l'm back

Annons:
tlover
2015-06-08 11:04
#1

Med tanke på att jag redan svarat i #0 så kanske ni kan gissa men för er som missade det så har jag enskild näringsverksamhet.

l'm back

[Sabina]
2015-06-08 11:08
#2

Jag har ett hobbyföretag som tillverkar lite mer exklusiva tårtor och andra bakverk, gjord på beställning efter kundens önskemål 🎂

Torparmor
2015-06-09 20:11
#3

Några enkla bolag med olika personer men i botten finns förstås mitt enskilda företag, samt delägare i några ekonomiska föreningar


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

deeman
2015-06-10 10:50
#4

Frilans (i egenskap av EF.)

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Anna
2015-06-20 09:18
#5

Enskild firma inom foto och webbutveckling.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MyntareCarlsson
2015-06-29 18:21
#6

Jag har Enskild firma. hoppas däremot på att kunna gå upp till AB efter något år :)

Min firma är en Spel och leksakstillverkande firma- mitt eget varumärke ;)

Känns häftigt att ha ett eget varumärke.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Henrik Larsson
2015-07-04 12:11
#7

myntarecarlsson - jag säljer lek och hobby. hör gärna av dig på henrik.larsson1980@gmail.com.

Jobbar på www.swehobby.se

[[Narwayn]]
2015-07-04 17:16
#8

Mitt svar: Hobbyverksamhet
Har en mindre uppfödning, driver en verksamhet för utsatta djur, skapar burar, hus, grottor, leksaker och bakgrunder till olika djur, syr täcken till hästar och hundar samt gör smycken och tavlor.

Verksamheten för utsatte djur är den som kostar mest, och det är troligtvis där jag förlorar mer pengar än på övrig verksamhet (men alla solskenshistorier är mer värda).

Gällande uppfödning så gäller det att ha många intresserade samt att man vill behålla minst 1 från kullen.

Övrigt är enbart vid beställning.

flocken
2015-07-17 21:09
#9

Enskild firma. Driver hunddagis och pensionat

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vattnadal
2015-07-18 10:46
#10

AB, driver butiken Draghundcenter, har även webbshop och håller kurser.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

kredka
2015-07-24 10:53
#11

Har Enskild firma - webshop med tillbehör för husdjur. Sen är jag både student och anställd hos annan företag.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Upp till toppen
Annons: