Annons:
Etikettallmänt
Läst 1164 ggr
MyntareCarlsson
2015-08-21 16:52

Hur skickar ni ut era varor?

Ni som har webbutik på hobbynivå eller mer hur gör när ni skickar ut era produkter till kunden?  EN massa frimärken och en gul postlåda eller datorprogram och upphämtning av gods? Något annat?

Jag har inte haft min verksamhet länge och vet inte vad som passar mig bäst egentligen!

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
tlover
2015-08-21 16:56
#1

Jag har ju inte på hobbynivå men jag har så att kunden väljer själv och eftersom alla som inte hämtat här har haft brev under 100g så blir vanliga brev och frimärken billigast och det är det som alla kunder valt.

Att kunna välja verkar däremot kunderna gilla.

Mitt tips är att du kontaktar div fraktbolag och begär offert. Det är däremot bra för sig att veta ungefär hur mycket du kommer att skicka och hur stort/tungt det är. Jag visste inte riktigt det så det blev en hel del ööö, umm i samtalen.

l'm back

MyntareCarlsson
2015-08-21 17:04
#2

Då får jag ta fram vågen 😂

Jag har bara forskat lite på passande emballage än så länge.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

tlover
2015-08-21 17:41
#3

Jag köper från rajapack som det är nu, jag vet inte om dom är bäst eller billigast men dom är bäst och billigast av dom jag har hittat hittills

l'm back

kredka
2015-08-23 20:18
#4

Jag skickar allt med Schenker, innan skickade jag med posten men det blev för dyrt.

Välkommen till ferretplanet.se :)

MyntareCarlsson
2015-08-25 20:14
#5

Vad är det du skickar ut Kredka?  Och hur ofta? 

Trodde inte att Schenker kunde vara billigare än posten (på mindre packet)

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

tlover
2015-08-25 20:21
#6

#5 På det jag har (te, dvs små till medelstora lätta paket, klassat som brev hos de flesta) så var inte schenker billigast, men tänk på att man kan få specialerbjudanden. För att veta vad det kommer att kosta för dig kan du i princip bara mejla/ringa och fråga/be om offert.

l'm back

Annons:
kredka
2015-08-26 14:24
#7

Jag skickar husdjursartiklar så det kan vara allt från småpaket om 300 gram till paket på 10 kg. Tycker att det är smidigare med Schenker där man kan spåra försändelse (det kan man inte göra med posten om man skickar det som vanlogt brev) och för paket upp till 1 kg kostar det alltid 55 kronor. Hos posten har man viktbaserat pris + tillägg för skrymmande brev som händer ofta mig så i slutändan är det billigare med Schenker för mig.

Välkommen till ferretplanet.se :)

Vattnadal
2015-08-26 16:57
#8

Postens skickalätt upp till 1 kg eller 2 kg använder jag massor.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Henrik Larsson
2015-08-30 16:19
#9

Beror helt på vad man skickar, krav på spårbarhet, värde mm. 
Jag skickar med DHL servicepoint, DHL paket, och posten varubrev, samt vanligt brev. 
Vissa är dyrare än andra, vissa går att spåra bättre än andra, samt är olika säkert vid utlämning. Tex så är DHLSP bättre eftersom de kräver id vid utlämning, vilket minskar bedrägerierna. 
Avgör hur mycket du kan ha råd att bli av med på det (för det blir man).

Det finns "klubbar" som förhandlar om bla fraktavtal åt medlemmarna, det sänker priserna på frakt, emballage och en massa annat. Kolla plusgirot, lessmore och liknande. Vad som är bäst beror på vad du behöver. Själv är jag med i Lessmore.

Jobbar på www.swehobby.se

[Majbot]
2015-09-03 20:21
#10

Schenker definitivt! Då är det försäkrat och spårbart, ska man skicka likvärdigt med postnord blir det dyrare för min del.

Upp till toppen
Annons: