Annons:
Etikettuppstart-och-avslut-av-företag
Läst 1097 ggr
tlover
2015-08-29 15:00

Har du funderat på att starta eget?

Du som inte har företag, har du nån gång funderat på att starta eget? Vad är det då?

l'm back

Annons:
tlover
2015-08-29 15:01
#1

jag har då redan företag så det blev alternativ 3 för mig

l'm back

crimson
2015-09-04 15:17
#2

när jag är redo att börja jobba(sjukskriven för tillfället) så tror jag att det bästa vore om jag jobbade som egenföretagare, så jag kan sätta mina egna arbetstider och ta hänsyn till mitt mående osv… Enda problemet är att jag inte har någon aning om vad jag ska göra, vad jag ska erbjuda, liksom, haha…

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Fifill
2015-09-08 22:38
#3

Jag har alltid velat bli egen företagare, vill inte arbeta för någon annan utan fatta egna beslut och bygga upp en verksamhet från grunden, där min kreativitet och alla mina tusentals idéer kommer till nytta. Helst ett  familjeföretag(min mamma är intresserad att jobba med mig när det blir dags, kanske min bror också), gärna med ett par anställda(eller delägare med fokus på annan del utav företaget. Kor, kanske? Gårdsslakteri? Skulle vara roligt/bra att ha på gården, men inget jag själv är intresserad av att jobba med).

Min dröm är ett mångfacetterat företag, jag har hundratals idéer på olika inriktningar, men grundstommen vill jag ska vara biodling och frukt- och bärodling, ekologisk så klart. 😉Frukten(främst äpple) vill jag förädla till must, mos, etc. Sen en gårdsbutik där jag kan sälja mina, och andras, varor, kanske även bli återförsäljare utav te, tvål eller något annat roligt. En fin plätt mark för självplock utav grönsaker och blommor i anslutning vore också trevligt.

Håller även på att fila på skisser av fina kattmöbler av olika slag, som jag tror kan bli riktigt bra.

Hur som helst så vill jag ha omväxling! Och nya utmaningar, ett aktivt uteliv och en passion att leva för. Och det tror jag bara att ett eget företag kan ge mig, oavsett den slutgiltiga inriktningen. 🙂

tlover
2015-09-09 08:42
#4

#3 Det låter som om du ska läsa lite om permakultur. Jag fixar länkar sen.

l'm back

[Majbot]
2015-09-09 16:29
#5

Mitt projekt är ännu bara i "hobbyverksamhets" fasen. Gör det för att det är roligt och pengarna som kommer in betalar materialet som går åt i princip. Men växer det så kommer jag absolut registrera och statsa (Y) Men jag tror inte jag kommer kunna leva på mitt projekt :)

LinaLj
2015-09-17 01:02
#6

Jag går och funderar på att starta eget. Jag tror att jag har en bra ide, men jag vill fundera lite över det och väga alla aspekter lite till. Men planerar att börja läsa en kvällskurs om egenföretagande under hösten.

Annons:
RoyalSnake
2015-11-10 19:04
#7

Jag vill starta eget, men i nuläget känner jag inte för att berätta för allmänheten vad jag ska göra.

Min stora fråga är: Hur gör jag? Alltså hur i hela friden startar man sitt företag liksom? Allt jag hittar på internet är en massa info och fakta om det. Vill liksom starta det NU..

Den som vet får hemskt gärna skicka ett PM till mig!

yeahsica
2015-11-10 19:26
#8

#7 (Skriver här istället för PM om fler är intresserade av svaret). Gå in på den här sidan hos Verksamt: https://www.verksamt.se/starta, skrolla ner till "Kräver inloggning", logga in med e-legitimation. Där kan du registrera dig för f/fa-skatt, Moms och registrera ditt företag 👍

RoyalSnake
2015-11-10 21:16
#9

#8 Åh nice, tusen tack! :D

Upp till toppen
Annons: