Annons:
Etikettallmänt
Läst 1239 ggr
tlover
9/13/15, 10:11 AM

Vad kallar du dig?

Du som har Enskild firma, vad kallar du dig?

Jag ska göra visitkort och jag har ingen aning om vad jag ska kalla mig/vad min titel är 🤪

l'm back

Annons:
Tjeja
9/13/15, 10:17 AM
#1

Måste man ha en titel då? Är man ite bara tex "Anna Andersson Annaconda Akvariet" Typ? Eller om man nu vill byta plats på företagsnamn och sitt personnamn? För man är väl ensam i en Enskild firma så ingen annan dem kan förväxla en med på företaget tänker jag.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tlover
9/13/15, 10:19 AM
#2

#1 Nä måste måste man väl inte men det känns som om det är mer proffsigt.

Jag funderar att dra ett litet skämt och skriva "Tenörd" för att få visitkortet mer minnesvärt.

l'm back

Kyllan56
9/13/15, 10:33 AM
#3

Kanske tekännare, som låter mer proffesionellt än tenörd. Tenörd kanske gör att de inte glömmer bort dig. Men du vill väl ha största möjliga respekt.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Tjeja
9/13/15, 11:11 PM
#4

Tenörd tycker jag låter toppen! Dels så blir du ihågkommen och just sådana saker spm sticker ut i konkurrensen är det man behöver för att synas och få "gratisreklam" osv. Helt rätt i tiden! Skulle t o m kunna döpa företaget till "Tenördens" Eller nåt sånt! Alla andra tehusnamn är snabbt glömda i mängden. Orginellt o enkelt och lite humoristiskt. Samtidigt tror jag ärligt talat det väcker mer förtroende än "proffsigt". Många reagerar spontant med att akta sig för "proffsiga säljare" dem känner man sig bara lurad av. En nörd kan sin sak och har ett personligt passionerat intresse för saken. Det väcker förtroende samtidigt som ett leende! Go for it Tenörd!!! Jag handlar vad som helst från en nörd framför vilket säljproffs som helst någonsin! :-D

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tlover
9/14/15, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Namnet tänker jag inte ändra då jag haft det ett tag nu (Tealovers) jag har bara inte behövt visitkort tidigare

Ungefär såhär skulle nog visitkortet se ut (om jag använder tenörd som titel) om inte min grafiska designer (även kallad lillasyster) har någon bättre idé.

l'm back

Tjeja
9/14/15, 12:19 PM
#6

Perfekt så tycker jag! En säljare är bara ute efter pengar, en nörd har en passion hen vill hjälpa andra att hitta rätt i och upptäcka! :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Sommarek
9/17/15, 12:50 PM
#7

Ett litet sidospår i frågan, men jag gillar verkligen din logga, så himla perfekt!  :) 👍

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tlover
9/17/15, 12:58 PM
#8

#7 Det är min lillasyster (min grafiska designer) som gjort den 😃

Hon är jätteduktig och har också gjort min mans logga.

Det är jättepraktiskt att ha en grafisk designer i släkten, jag bara ringer henne el skriver på facebook då jag behöver hjälp med typsnitt eller liknande 👍

l'm back

Sommarek
9/17/15, 7:29 PM
#9

#8 Underbart, tar hon även beställningar från andra?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tlover
9/17/15, 7:37 PM
#10

#9 Jag kan fråga henne om du vill?

l'm back

Sommarek
9/18/15, 9:20 PM
#11

#9 Jättegärna! Det är inte riktigt dags än, men förhoppningsvis ganska snart.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Torparmor
10/19/15, 5:56 PM
#12

Kör på Tenörd  Linnea. Jag skulle också handla från dig när mitt telager tagit slut 👍


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

tlover
10/19/15, 8:39 PM
#13

Jag körde med tenörd och det gick hem på provsmakningen jag hade för en dryg vecka sen 🙂

l'm back

Annons:
Torparmor
10/21/15, 7:03 PM
#14

Grattis!  🎂


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: