Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 885 ggr
tlover
9/17/15, 7:00 PM

Har du en logga?

En del av marknadsföring är ju att vara lätt att känna igen.

Ett bra namn, en slogan m.m kan vara ett exempel på det. En logga är också en del av det. Har du en logga? Har du gjort den själv eller har nån annan gjort den? Om du inte har det skulle du vilja ha det?

Har du kanske en logga utan att ha ett företag? Är du kanske hobbyföretagare eller liknande eller är det en annan anledning?

Varför har du just den loggan du har? Hur kom den till?

Så, har du en logga?

l'm back

Annons:
tlover
9/17/15, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har en logga som min syster (som är grafisk designer) har gjort åt mig.

Jag ville ha något som var stilrent men lite likt stämplarna man hittar under tex Kinesiska tekannor el Japanska koppar

Jag trodde först att det skulle vara enkelt att göra en egen men efter att ha försökt i några veckor så bad jag min syster om hjälp.

l'm back

[Majbot]
9/18/15, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Eftersom jag för tillfället utbildar mig inom digital design så såg jag min Hobbyverksamhet som ett perfekt tillfälle att öva på grafisk profilering, vilket jag tycker är jättekul. 

Den röda tråden för profilen var glatt med en känsla för handgjort. Baserat på responsen från kunder så kan jag påstå att jag har lyckats väl :) Dock kommer nog småförändringar ske till mottot underst, eftersom det finns planer att göra mer än koppel och halsband. 

Helt gjord i illustrator, med där jag använt referensbild på min hund Teemo, som även är maskot för Happy pooch :)

Thotis90
9/20/15, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har bara Hobbyverksamhet, men har ändå logga. Det känns proffsigt och då är det lättare att förknippa mig med den. Jag använder den t.ex. på flera ställen och då kanske någon tänker "Jaha! Den har jag sett förut".

Emelie på Skaparstudion har designat den.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

MyntareCarlsson
10/17/15, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har nyligen tagit fram en logga ihop med två gymnasieelever som hjälper mig i med diverse grafiska arbeten.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

MyntareCarlsson
10/17/15, 4:38 PM
#5

Älskar din logga Thotis90. Den känns profsig

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Upp till toppen
Annons: