Annons:
Etikettlagar-och-regler
Läst 704 ggr
Trollan92
9/21/15, 5:45 PM

Vad är rätt?

Hej! Vet inte om jag ens är inne på rätt forum men jag ger de ett försök om att de finns många kunniga här inne. Ringde facket idag med hon måste haft något fel i huvudet.. Jag började min deltids anställning på ett jobb, försäljare. 1augusti blev jag heltidsanställd vilket enligt kontraktet ska vara 38h per vecka men många veckor har de under stigit dd. Sen på kontraktet står de ej vilken lön jag får ut för enligt Arbetsförmedlingen så är de fel på kontraktet för enligt en heltid så ska de vara fast lön, en å samma lön.. Jag jobbar 2 lördagar i månaden å nu har bussarna ändrat tid så får alltid åka med någon annan m.m men om inte de går då? Är klar med allt annat i mitt körkort. Kuggade med teorin å uppkörningen för ett tag sen men ska påt igen. Knappt något kvar. Pratade med ena chefen om ledighet i slutet av oktober, jaja inga problem de, de skulle kunna lösas. Så enligt en bekant till mig så har jag rätt till ledighet ifall jag säger till 2 veckor innan. Idag sa jag att jag ville ha ledigt i slutet av oktober någon vecka. Nej de gick verkligen inte på frågan för nu kunde han inte sitta å göra om schemat. Nänä då frågade jag 1-10 november då? Nej nej dd gick heller inte för då har deras barn höstlov och dem måste tas hand om å sen den andra butiken.. Men detta ska väl inte jag påverkad av. Vad är rätt å fel i detta läge? De har redan slutat 2 tjejer pga samma visa. Utlovar heltid men får knappt ihop 38h i veckan nästan m.m…. Tack på förhand.

Annons:
tlover
9/21/15, 6:20 PM
#1

Har du frågat på jobb ifokus? Den här sajten är för de som har eget företag så för vissa iallafall kan det ha varit länge sen man var i en sån situation som du beskriver.

l'm back

Trollan92
9/21/15, 11:08 PM
#2

Oki, tack :)

Upp till toppen
Annons: