Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 1849 ggr
MyntareCarlsson
2015-12-26 14:35

Tradera/Ebay

Är det någon här som säljer sina grejer på Tradera eller Ebay?

Hur smidigt är det och är det något jag bör prova på.

Min Verksamhet är ganska liten och min produkt är ganska liten den med :)

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Herveaux
2015-12-26 16:06
#1

Vilken är din målgrupp? Eller passar dina varor de flesta åldrar?
Vad ligger dina varor i för prisklass/er?
Jag har fått uppfattningen om att de flesta som handlar på Tradera vill fynda och göra billiga klipp.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MyntareCarlsson
2015-12-26 20:33
#2

Jag har haft samma uppfattning, men så lade jag märke till flera butiker som lagt ut sina produkter. 

Det är därför jag frågar.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

tlover
2015-12-26 22:40
#3

Jag har valt att inte sälja på tradera (jag säljer ju livsmedel och det känns fel att köpa det där det mesta som säljs är second hand) men tänk på att läsa villkoren. Det är antagligen betydligt dyrare eller krångligare att sälja som företag.

l'm back

MyntareCarlsson
2015-12-29 19:48
#4

Min far tror att företag säljer billigare på Tradera än privatpersoner.

Säkert eftersom att deras omsättning är större. Men jag ska nog ta och läsa igenom villkoren precis som du föreslår T. 

Jag kan ju skriva in här vad jag läst mig till  så att andra kan ta del av det.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

MyntareCarlsson
2016-01-06 11:12
#5

Då har jag läst på lite om Tradera. och faktiskt beslutat att lägga upp en del produkter där. Främst för att nå en annan publik.

Tradera ska tydligen ha 4 eller 8 procent av försäljnings priset i avgift ( dock endast om produkten blir såld och då lägst 2.5 kronor). vilken procentsats berodde på vad det var för något som auktionerades ut. Jag hamnade i kategorin 8 procent :( 

I mitt fall så blir det ca 8 kronor vilket jag kan se som en marknadsföringskostnad. 

Något som slog mig när jag satt och läste om fraktkostnader är att då jag får dra av momsen på frakten och emballage så skulle man kunna ta igen traderas avgift i fraktkostnaden. Det stod ingenting i traderas policy eller reglemente om fraktkostnader, så det skulle vara möjligt.

Frågan är om det är moraliskt försvarbart?! Jag kände mig som en riktig bov när jag kom på iden men tyckte ändå att det var en bra ide och en ganska harmlös sådan.

Vad tycker ni. skulle något sådant vara ok?

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Herveaux
2016-01-06 11:15
#6

#5 Är det något som köpare inte tycker om så är det säljare som tar mer i frakt än det egentligen kostar. 😐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
MyntareCarlsson
2016-01-06 19:25
#7

låter som ett  nej. som jag sa "kände mig som en riktig bov när jag kom på iden"

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Tant Grön
2016-01-12 12:32
#8

Jag brukade både köpa och sälja på Tradera för ett par år sedan. Då var det mycket bättre. Folk bjöd över varandra och man kunde tjäna en del. Har provat att sälja någon sak nu, men det verkar väldigt dött där sen dom gjorde om. Fick man problem med något, och det får man förr eller senare, så var det lätt att mejla eller chatta med dom. Nu verkar det som om man endast kan ringa och bli sittande i en väääääääldigt lång telefonkö.

MyntareCarlsson
2016-01-12 22:24
#9

Deras chatt funktion ( kundservice) fungerar faktiskt väldigt smidigt, jag hade problem med ett gammalt privat konto så jag fick kontakta kundservice två gånger.

Det var häller ingen kö på denna funktionen. 

Men jag kan hålla med om att det verkar vara mindre aktivitet där inne nu jämfört med för några år sedan.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Tant Grön
2016-01-12 23:00
#10

#9 Men chatten finns väl inte kvar? Jag försökte komma i kontakt med dom före jul men hittade varken chatten eller mejladress.

Förut var det som du säger väldigt smidigt.

Herveaux
2016-01-13 09:08
#11

#10  Även jag har använt deras chatt - funkade väldigt smidigt.
Lite längre ner på den här sidan hittar du den:
http://info.tradera.com/alternativkontakt/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tant Grön
2016-01-13 10:46
#12

#10 Kanske hade dom stängt den över jul? För nu gick det lätt att hitta den.

Upp till toppen
Annons: