Annons:
Etikettföretagssamarbeten
Läst 1074 ggr
MyntareCarlsson
2016-04-14 20:54

Crazy idé

Fick denna idén för ett tag sedan. lite crazy och kanske en dålig idé (alla idéer är inte bra)

Det är förresten två idéer så läs hela inlägget :p 

Vi här på Företagande iFocus kämpar med våra verksamheter eller vår hobby och det hade varit kul om vi Gjort något gemensamt. 

Tänk om vi skulle ta med oss utav våra produkter hyra lokal någonstans över en dag eller helg och sälja .  Där skulle även något föredrag om företagande kunnat hållas utav någon av oss. Lite annonsering skulle få folk att komma. 

 " Företagande iFocus - mässan 2016"

Vi skulle fått tillfälle att träffa varandra, sälja , promota företagande iFocus och kanske gå ut och ha kul ihop på kvällen.

Det är ju dock så att en del av oss säljer  lokala tjänster , så det kanske inte är den bästa idén i världen.

Ett annat sätt att göra något ihop skulle kunna vara en gemensam marknadsplats på Internet.  Vi kan helt enkelt skaffa en gemensam  webbsida med webbshop och även kontaktuppgifter till de av oss som sysslar med service (det får ju stå inom vilket område såklart). Man kan skräddarsy sidan så att den passar just oss.

Gratisreklam för våra egna produkter och företag får vi såklart privilegiet att lägga upp. Reklamintäkter från andra annonsörer som vill lägga in länkar och loggor. Sidan behöver inte kosta så mycket och när den finns där så finns den där, och leder den då till fler affärer så har ingen förlorat.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Anonym783
2016-04-14 21:28
#1

Jag tycker idé två lät bäst. Den andra är ju lite svår- det finns ju folk från hela landet här? :)

Hakuna Matata.

MyntareCarlsson
2016-04-14 21:35
#2

Ja vi är ju lite utspridda, det är ju ett långt land vi bor i.

Jag gillar också idé två. Skulle vi göra verklighet av idén så får vi ta fram ett team som jobbar ihop för att starta upp sidan med allt ved det innebär. Och en tråd här på forumet som håller oss andra uppdaterade och involverade :)

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

MyntareCarlsson
2016-04-14 21:39
#3

Jag tänker att om två veckor när alla hunnit läsa igenom "Crazy idé",  funderat på möjligheterna och diskuterat lite grand så lägger vi upp en röstning  i ett nytt inlägg gällande huruvida vi skall gå vidare med någon av idéerna eller inte.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

tlover
2016-04-16 19:23
#4

Ang idé nummer 1 så går det ju att samarbeta med tex studieförbundet vuxenskolan eller liknande för lokal om det inte krävs en allt för stor en (vilket antagligen blir så eftersom det är ett så stort land vi bor i).

Men det beror ju lite på hur stort det skulle bli.

l'm back

LindaLiKa
2016-05-11 08:07
#5

Kul initiativ! 😃 

För min del känns idé nummer 2 mest attraktiv, även om jag gärna skulle se att nummer 1 också  iscensätts här i norr där jag befinner mig  ;) 

Jag följer med intresse tråden och lyfter på hatten för en mkt intressant ansats!  🙂

LinnovaKarriär - vi hjälper dig framåt i arbetslivet!

Vägledning, Coaching & Kompetensutveckling

http://www.linnovakarriar.se/ 

Upp till toppen
Annons: