Annons:
Etikettallmänt
Läst 590 ggr
tlover
4/26/16, 9:37 PM

Ökade utgifter för fysisk butik?

Jag och min man kommer antagligen att flytta och orten vi isåfall flyttar till har en väldigt billig lokal som jag funderar på, delvis för att jag alltid velat ta steget till att ha en butikslokal också och delvis för att det är bara 500-1000:- dyrare i månaden än om jag skulle ha ett rum i lägenheten som lokal (jag skulle dessutom få 4-6 gånger större yta på butikslokalen). Eftersom det kostar så lite extra tror jag att det kan betala tillbaka sig genom fler kunder från orten (det blir dessutom enklare med provsmakningar).

Men det är ju dyrare med en butikslokal på andra sätt, men då jag inte har butikslokal så tror jag säkert jag har missat nått.

Det jag kommit på är.

Kassasystem för kontanthantering
Larm och övervakning
Inredning

Vad har jag missat? Jag är säker på att jag har missat nått.

Det bästa skulle vara om jag kunde dela lokalen med någon då lokalen är minst dubbelt så stor som jag behöver men det är jag inte hundra på om jag kan hitta nån som vill innan jag måste bestämma mig.

l'm back

Annons:
Ria74
4/26/16, 9:41 PM
#1

El eller det ingår kanske i hyran?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
4/26/16, 9:44 PM
#2

#1 Det måste jag kolla upp, tack. Fast man får ju dra av elförbrukningen för om man hyr ut till sig själv också men det kanske blir högre i en butik?

l'm back

Ria74
4/26/16, 9:46 PM
#3

Om det blir högre i butik beror ju på vad man har för belysning, om man har kylar som vi har samt frysar eller om det bara är lampor.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
4/26/16, 9:50 PM
#4

Jag kommer eventuellt ha en kyl då (tex för iste och liknande som jag inte kan sälja över nätet).

l'm back

Niklas
4/27/16, 7:46 AM
#5

Är det varmhyra? Annars uppvärmning. Försäkringen stiger alldeles säkert med en lokal.'


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: