Annons:
Etikettuppstart-och-avslut-av-företag
Läst 964 ggr
[TanatosNyx]
4/30/16, 9:00 PM

Vad måste man ha koll på vid eget företagande?

Funderar på uppstart av mindre företag, dock större än hobby då jag vill kunna ta beställningar och marknadsföra mig.

Exakt vad behöver man kunna som egenföretagare?

Bokföring är ett exempel på vad jag menar. Vad mer?

Annons:
taylor__lambert
4/30/16, 9:12 PM
#1

Arbetsförmedlingen har ett bra häfte om vad man ska tänka på som nyföretagare.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Klave]
4/30/16, 9:22 PM
#2

https://www.verksamt.se/ har kort klipp man kan kolla på. Vet du vilken företagsform du vill ha?

vendelay
4/30/16, 9:23 PM
#3

Länk till Arbetsförmedlingens sida om att starta eget. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[TanatosNyx]
4/30/16, 10:57 PM
#4

Tack för svar! Såg att arbetsförmedlingen ska hålla ett seminarium i slutet av månaden som kommer så det ska jag försöka ta mig till. 

Jag har min företagsidé helt klar ja :)

vendelay
4/30/16, 11:03 PM
#5

#4 Vad roligt, lycka till! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[TanatosNyx]
4/30/16, 11:08 PM
#6

Tack! :)

Annons:
Niklas
5/2/16, 7:03 AM
#7

Ta reda på om det finns särskilda regler för just din verksamhet. Branschorganisationer kan hjälpa till med det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sommarek
5/3/16, 11:13 AM
#8

Jag sätter ett avtryck här med så jag kan följa med i råd och tips (just idag känner jag det som att man måste vara super-över-människa, men det går nog över… 🤦‍♂️)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

LindaLiKa
5/11/16, 7:43 AM
#9

Jag önskar också Lycka till!  🙂

En sak jag kan tillägga här för alla som går i företagstankar - är att ni skaffar er en mentor, coach eller liknande. Gärna någon som själv gjort resan som företagare (behöver inte vara i samma bransch). Det är nämligen många känslor, utmaningar och fallgropar som dyker upp utmed vägen som är omöjliga att sia om innan. Om ni har någon att prata med och bolla tankar med så är det lättare att ta sig igenom de tuffare perioderna (som garanterat kommer!) och det ger även ett stort mervärde då en samtalspartner kan se saker man själv kanske inte alltid gör.

Med detta sagt, så är livet som företagare fantastiskt spännande och givande! Kör så det ryker!🙂

LinnovaKarriär - vi hjälper dig framåt i arbetslivet!

Vägledning, Coaching & Kompetensutveckling

http://www.linnovakarriar.se/ 

Upp till toppen
Annons: