Annons:
Etikettuppstart-och-avslut-av-företag
Läst 975 ggr
Valkyrija
2016-05-21 13:02

Starta verksamhet

Hej på er!
Det är som så att jag drömmer om att starta upp en webbutik där jag säljer lite olika saker inom ett område som intresserar mig. Detta är förmodligen inte något jag kommer kunna livnära mig på så jag skulle vilja driva denna webbutik samtidigt som jag har ett "vanligt" jobb vid sidan om. Detta blir ju i så fall varken hobbyföretag eller näringsverksamhet. Har sökt information osv men jag förstår typ ingenting. Är det någon som skulle kunna förklara för mig eller guida mig rätt? Har ingen aning om hur jag kommer igång, haha 🤔

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
tlover
2016-05-21 13:09
#1

Då ska du söka AF-skattsedel då har du både F-skattsedel (eget företag) och kan ha lön från ett tex deltidsjobb.

Det är det jag har 🙂

Vad är det du tänker sälja? vissa saker behöver ju tillstånd

edit: och när företaget blir stort nog kan du göra om det till enbart F-skattsedel om du vill

l'm back

Valkyrija
2016-05-21 13:23
#2

Åh tack för svar! Det är andlig butik jag är inne på. Alltså sälja stenar, kristaller, orakelkort etc 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

tlover
2016-05-21 13:30
#3

Okej då borde det inte vara några specialtillstånd som behövs. Möjligen måste man tänka på kvacksalverilagen

l'm back

Sabsan
2016-05-22 21:24
#4

#0 Om du inte redan varit inne på www.verksamt.se så rekommenderar jag det. De har även webseminarium (som föreläsningar online) för de som funderar på eller är på gång att starta eget.

Upp till toppen
Annons: