Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 781 ggr
tlover
2016-09-29 11:15

Föreläsning och priser?

Hur gör ni som föreläser angående prissättning?

Har ni ett standardpris eller räknar ni ut från gång till gång? Har ni med reseersättning i ett fast pris eller tar ni ut någon form av milersättning?
Vad avgör om det tex är ett högre eller lägre pris än vanligt? (tex har kommuner samma pris som föreningar osv)

Rent prismässigt tycker jag det varierar väldigt mycket då jag googlar, vissa tar 1000:- medan andra tar långt över 10 000:- så jag tycker det är svårt att räkna ut

l'm back

Annons:
MyntareCarlsson
2016-10-01 16:52
#1

Jag föreläser inte, men jag kan tänka mig att det är samma som med vanlig prissättning att man får ta reda på vad kunden kan tänkas betala och sedan sätta sitt pris efter det. på så vis blir man ju aldrig underbetald.

Håller du föreläsningar om TE eller något annat?

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

tlover
2016-10-01 18:58
#2

#1 problemet blir att ta reda på det. Jag funderar på att sätta ett pris men ge hintar om att det är förhandlingsbart så att jag inte förlorar kunden ifall det är för högt

l'm back

tlover
2016-10-01 18:59
#3

Och ja det är te jag föreläser om

l'm back

TatsuOni
2016-10-05 12:14
#4

Jag har en kund som eventuellt kommer att hjälpa mig att få föreläsningar i framtiden (typ städperspektiv i arkitektfirmor) och hon tycker att jag ska ta betalt efter några olika faktorer. Hur många ska jag föreläsa för? En prissumma per skalle. Hur lång tid ska jag föreläsa? Hur många timmar tar det att förbereda? Materialkostnader? Restid + bensin. Antingen inbakat i summan eller som en extra avgift.

Inte helt enkelt, men om man räknar ihop alla faktorer ovan så kan man få fram en summa som man kan lämna som förslag till kunden. Sedan kan denna komma med ett motförslag. Jag kommer troligen att få hjälp med detta om det blir aktuellt. Vill inte ens försöka börja räkna själv😛

Men lycka till oavsett hur du väljer att sätta pris🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Torparmor
2016-10-26 21:38
#5

Jag utgår från den tid det tar att förbereda och hur länge jag ska föreläsa  och för ett pris. Sen lägger jag till antal restimmar till något lägre pris.  Jag har ett gammalt kartreseprogram som räknar ut undefärlig restid och reslängd, Jag tar 30 - 34 kr/mil.Jag offererar fast pris för föreläsningen. Pris för reskostnaden blir antingen milkostnad eller ett fast pris.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: