Annons:
Etikettallmänt
Läst 451 ggr
tlover
2016-10-21 21:12

Finns det något sätt att skydda e-föreläsning?

Jag har fått efterfrågan att hålla en föreläsning på nätet. Jag skulle tycka det skulle vara roligt då det alltid är roligt att föreläsa men min man påminde mig om att den kan bli stulen och spridas utan att jag varken får reda på det eller betalt för det.

Så jag undrar om det är någon som vet om något sätt att skydda e-föreläsningar?

Jag hade tänkt Skype som ett medium men det kanske är lätt att spela in föreläsningen då och sprida den vidare?

l'm back

Annons:
Niklas
2016-10-23 19:45
#1

Jag tror att du kan få fler svar på Datorn iFokus.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
2016-10-23 20:02
#2

#1 Jag skrev där först men tänkte att ju fler sajter jag skriver på ju större chans för svar

l'm back

Niklas
2016-10-24 10:55
#3

Ah, jag förstår.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2016-10-24 10:59
#4

Du kanske kan lägga upp den på Youtube som en film bara de som känner till länken kan nå. Då kan du dessutom göra den helt hemlig eller ta bort den efteråt. Nackdelen är att du inte kan köra live utan måste spela in i förväg. En fördel är att du kan redigera så att den blir så bra som möjligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
2016-10-24 11:32
#5

#4 Nej jag vill kunna ha det live, så att dom kan få svar på frågor och ev hjälp med teerna.

Men jag kommer nog fixa en bakgrund med min logga och mejladress eller liknande så när det kopieras (tyvärr kan man inte säga om i dagens samhälle) så kan det ses som reklam i värsta fall

l'm back

Niklas
2016-10-24 11:45
#6

#5: Det var en härligt enkel och smart idé! Det kan nog ge dig en del bokningar när folk ser det. Företag lär inte nöja sig med att titta på en video när de kan få se dig live.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
IdaT
2016-11-06 11:28
#7

YouTube har stöd för live-streaming. Jag har dock aldrig testat det och vet inte om det fungerar med hemliga länkar. https://support.google.com/youtube/answer/2474026?hl=en Länken går till en supportsida med lite information om hur man kan sända live via YouTube.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Upp till toppen
Annons: