Annons:
Etikettallmänt
Läst 793 ggr
Herveaux
4/11/17, 9:36 AM

Om ni startade ert företag idag...

…vad hade ni då gjort annorlunda?

Jag vet att det här är eller kan vara en känslig fråga, menar inte att fiska efter företagshemligheter. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
4/11/17, 9:40 AM
#1

Jag hade varit stenhård på mig själv att från början ha en "gå-hem"-tid.
Jobbade en stor del hemifrån och hade minst sagt svårt att inte smita in och kolla mailen eller svara på SMS sent om kvällarna. "Ska bara…" 🤐
Glömde eller förträngde att jag måste få vara liiite ledig för att orka i längden.

Det slutade med 7års företagande med sammanlagt 4 veckors riktig ledighet, ingen hit, men bra recept på utmattningsdepression (iaf för mig).

Jag var 22år när jag började och var väl minst sagt naiv när det kom till att sålla ut var och när jag köpte annonsplatser m.m. En dyr läxa. 😐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Caeli
5/8/17, 6:03 PM
#2

Hade önskat att jag funderat en runda till när det gällde företagsnamn.

Samt inte varit så generös i början med att ge kredit utan kollat upp kunderna bättre.

Niklas
5/9/17, 9:33 AM
#3

#2: Kan du inte byta namn? Man måste ju ha ett man trivs med och kan vara stolt över.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Caeli
5/9/17, 8:09 PM
#4

#3: Inte så lätt att byta. Namnet är ju "inarbetat" och kunderna känner igen det (förhoppningsvis)🙂. Fast det finns klart många stora företag som bytt namn, bensinkedjor bland annat. 

Ska ta och fundera vidare på detta!

tlover
5/13/17, 5:11 PM
#5

Både sett till att jag hade fått mer tid med företaget i början (dvs fått min man att ta mer av föräldraledigheten), fått upp hemsidan tidigare och förmodligen tagit ett mindre lån (typ microlån) för att kunna få mer uppmärksamhet redan i början

l'm back

Upp till toppen
Annons: