Annons:
Etikettallmänt
Läst 1181 ggr
[Ugglan1]
6/13/17, 11:23 PM

Frilansfinans..

Hej Jag funderar på att börja frilansa och fakturera via frilans finans. Men hur mycket får man tjäna när man jobbar så?

Annons:
Herveaux
6/14/17, 7:17 AM
#1

Finns det en gräns för hur mycket man får tjäna?
Vem menar du sätter gränsen? Frilans Finans eller Skatteverket?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
6/14/17, 7:32 AM
#2

Kolla in artikeln om Hobbyverksamhet så kanske du får svar på endel frågor. Det är ju det som det är som jag förstår det

edit: strunta i Hobbyverksamhet jag hade missförstått vad frilandsfinans riktigt var

l'm back

Herveaux
6/14/17, 8:05 AM
#3

#2 Frilansarbete (tex via Frilans Finans) är en egenanställning, inte en form av Hobbyverksamhet.

Frilans Finans är ens "arbetsgivare" fast man ändå är sin egen (vare sig man har eget företag eller ej). Så man är en slags kombo av anställd och egen företagare.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
6/14/17, 8:52 AM
#4

#2 Okej, hade missförstått det hela, då borde det väl inte vara några problem förutom möjligen regler i ens huvudsakliga anställningsavtal och liknande

l'm back

Herveaux
6/14/17, 9:03 AM
#5

#4 Inte lätt att ha koll på allt. 🤪

Här förklaras hur det fungerar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Ugglan1]
6/14/17, 7:43 PM
#6

Ne jag funderade på om det räknades som Hobbyverksamhet.. men det är alltså ett mellanting mellan hobby och eget företag? Behöver man skicka in några papper till Skatteverket innan man börjar?

Annons:
Herveaux
6/14/17, 7:57 PM
#7

#6 Som jag förstod det så tror jag inte det eftersom man kunde fakturera via FrilansFinans även som privatperson.
Du kan ju alltid ringa och höra. Dom har alltid varit jättetrevliga och hjälpsamma när jag haft frågor.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: