Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 703 ggr
tlover
8/5/17, 9:41 AM

Vilken typ av erbjudande ger mest effekt?

Vilken typ av erbjudande har du märkt ger mest effekt för att få fler köp?

Tex "köp 3 få en gratis" eller "få x% rabatt" eller "Fri frakt" osv

Såklart kan det vara "köp 2 få den billigaste för halva priset" men ni förstår vad jag menar hoppas jag 🙂

Då många som kollar in här inte själva är företagare så gör jag även alternativ för de som inte är företagare, dom står det "Kund" före. Då ska man alltså svara vad som gör att man helst köper eller köper det där lilla extra

l'm back

Annons:
Mooniq
8/5/17, 10:01 AM
#1

Kund: annat

Jag som kund återvänder till en affär/onlineshop när jag får extraprover. jag köper ofta parfym/skönhet/makup online och de butiker där jag får med småprover är oftast de butiker jag återvänder till. Även när jag går in i fysisk butik så blir jag mer positiv om jag tex handlat och kassörskan frågar - vill du ha med ett prov på tex kräm eller schampo.

jag upplever det som stressande när jag får smsreklam med %-rabatt eller köp 2/3 betala för en mindre, såna sms raderar jag omgående.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

vendelay
8/5/17, 7:49 PM
#2

Jag gillar fri frakt. Jag har ingenting som fraktas i mitt företag men när jag själv handlar grejer väljer jag alltid de som erbjuder fri frakt.

Exempelvis är det en grej jag velat köpa jättelänge men hittills bara hittat på en sida där frakten kostar typ 50 kr så jag har bokmärkt fliken i säkert 3 månader nu för jag kan inte bestämma mig för om jag verkligen vill betala frakten haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Scorpio97
8/17/17, 11:51 AM
#3

Extraprover eller få en gåva/produkt på köpet gillar jag inte, för oftast är det ändå inget jag använder. Så jag föredrar % rabatt, fri frakt, 2 för 3 (om det är en produkt jag använder då) eller att man får en kupong på ett visst antal kronor. Det jag sparar mest pengar på gillar jag bäst ;)

Det har exempelvis hänt att jag har handlat på en sida där frakten kostar för att produkterna istället är så pass mycket billigare att jag sparar pengar på att köpa där jämfört med en sida med fri frakt men dyrare produkter.


//Jessie

Namiko
8/17/17, 1:02 PM
#4

Fri frakt gör störst skillnad för mig. Jag undviker ofta att handla om jag bara behöver några få saker och sen går frakten på lika mycket eller mer än produkterna. Då måste jag istället vänta tills jag behöver tillräckligt mycket innan jag beställer för att frakten ska vara värt det eller så köper jag från en fysisk butik istället så jag kan få det jag vill ha direkt för ungefär samma kostnad. Jag beställer både oftare och mer från företag med fri frakt. Även fri/billigare frakt om man handlar för en viss summa får mig att handla mer om jag börjar närma mig gränsen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Carmarino
8/17/17, 1:05 PM
#5

Håller med Namiko. Föredrar också fri frakt, eller åtminstone fri frakt från en viss summa. Dock under förutsättning att denna summa inte är alltför hög. Högst 500 kronor för min del.

Rabatt med viss procent funkar också, men inte om frakten är så hög att den "äter upp" hela rabatten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: