Annons:
Etikettallmänt
Läst 881 ggr
micki78
8/8/17, 9:39 AM

Leverans

Hej!

Om ett paket till kund dröjer och till och med kanske försvunnit?, hur lång tid är vanlig att man väntar innan man skickar en ny vara till kund?

Jag skickade mitt paket utan spårnummer då min skrivare är paj och kunden frågar efter 7dagar vart paketet är. 

Postnord är ju inte riktigt att lita på tyvärr.

Annons:
tlover
8/8/17, 10:50 AM
#1

Du ska ändå kontakta postnord för felanmälan.

Vad har du i dina köpvillkor? Står det något speciellt där? Skrev du avsändare?

Annars har jag för mig att man ska helst vänta 3 veckor. Annars om det är något som inte förstörs så kan du ju skicka nytt redan nu (efter att du kontaktat postnord) och be kunden skicka tillbaka originalpaketet om/när det väl kommer.

Det kan ta tid, på torsdag har jag väntat på ett paket i 3 veckor som cirkulerar i Sverige, det har däremot spårnummer så jag vet att det inte är borta bara på villovägar

l'm back

micki78
8/8/17, 10:57 AM
#2

Tack för svaret.

Det har ju bara gått 7dagar ( 5dagar om jag räknar bort lör och sön) men på mina villor står leveranstid 2-4 dagar. 

Jag har förövrigt inte skrivit något i villkor om det skulle hända något med paketet, eller om paketet dröjer. Jag bör nog göra det. Så 3 veckor är det rimliga att kunden får vänta innan jag skickar ny vara?

I mitt fall nu handlar det om ett värde på 400kr i paketet.

Jo jag har skrivit min adress på baksidan om brevet.

tlover
8/8/17, 12:03 PM
#3

#2 Jag är ganska säker på att det är det som rekommenderas iallafall. Jag har aldrig varit med om det då jag skickat så jag kan inte lova någonting. Bäst är det att ringa posten jag tror dom har 3 veckor innan det räknas som försvunnet iallafall.

l'm back

Upp till toppen
Annons: