Annons:
Etikettuppfinningar-och-innovationer
Läst 769 ggr
tlover
2017-08-26 16:54

Har du uppfunnit något?

Har du uppfunnit något? Om ja, blev det något för vidare försäljning eller är det inte där än (eller var kanske planen aldrig att det skulle gå till försäljning?)

Om det ännu är hemligt behöver du inte berätta exakt vad du uppfunnit men om det inte är hemligt så är det intressant att veta också.

l'm back

Annons:
tlover
2017-08-26 17:00
#1

Jag har väl ett uppfinnarsinne men inte de tekniska kunskaperna som behövs men jag har kommit på idéer och gjort ritningar hela livet.

En av de första uppfinningarna jag minns som jag "kom på" var en vattendriven bil, tänk vattenhjul. Tyvärr så skulle det behövas enorma framsteg inom material och anorektiska förare för att den idén skulle funka 😃

En annan av de första var en evighetsmaskin, som jag förvisso tror skulle funka men den räknas inte som evighetsmaskin då den drivs av tyngdkraften. Dessutom så skulle den inte göra mycket mer än att gå runt då det inte skulle finnas nog med kraft för att driva någon slags generator. Den kommer jag nog göra nån gång i framtiden, jag kom på den för sisådär 23 år sen så om kanske 23 år till? 😉

Numer är det mest appar som jag kommer på, varav en nyligen ganska bra, tyvärr kan jag absolut ingenting om appar så jag skulle behöva betala en hel del för att få den gjord, men om jag märker att det skulle finnas en marknad och att det skulle gå runt tror jag faktiskt att den kanske blir av.

l'm back

Upp till toppen
Annons: