Annons:
Etikettföretagssamarbeten
Läst 1445 ggr
MyntareCarlsson
7/7/15, 1:47 PM

Uppmana och Hjälpa UF-Företag

För två år sedan kom min chef till mig med två killar från det lokala gymnasiet. Vi skulle stötta dem i deras UF-företag, kontaktpersonen från oss skulle bli jag.

Det blev en fantastisk resa som både jag och de båda ungdomarna lärde sig mycket på. Det var också första gången jag kom i kontakt med UF-Företagen.

Resultatet blev en plånbok i aluminium med unik lasergravyr på framsidan.  Försäljningen gick inte så bra och endast 30 st plånböcker såldes. Men för killarna som drev företaget var detta ändå en värdefull resa som tog dom in i verkligheten.

Det jag upplevde när projektet började var att ungdomarna inte hade en realistisk bild av hur man tillverkar någonting eller hur deras kostnader mot deras pris fungerade, de hade redan när dom träffade mig bestämt ett pris som var svårt att hålla. 

De lärde sig snabbt, ska jag tillägga och det var ett nöje att hjälpa dom. Alla Ungdomar som ska starta ett UF-företag kommer behöva hjälp från etablerade företag. både med kunskap och sponsring. kanske mest kunskap.  

Berätta gärna här om Ungdomar du har hjälpt eller fråga mer om UF-Företagen.

Mer information om dom finns också på : www.ungforetagsamhet.se

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Henrik Larsson
7/7/15, 9:33 PM
#1

För många år sen hade jag hand om två tjejer som gjorde juldekorationer. den som var mest taggad på företagandet var antagligen jag men de lyckades göra en del och sälja på marknader iaf. Sen var nog lusten borta lika snabbt som pengarna de drog in :)

Jobbar på www.swehobby.se

MyntareCarlsson
7/9/15, 10:25 PM
#2

Det är nog inte ovanligt när man har att göra med ungdomar generellt.

Men statistik har visat att ungdomar som varit med i något UF-Projekt i större utsträckning startar företag även senare i livet.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

fredagsmys
11/28/16, 3:12 PM
#3

Två av mina grabbar startade UF-företag. En av dem gick det riktigt bra för. Han omsätter miljoner idag, efter ett par år :)

Jag var sjukskriven då och hade ganska mycket tid att stödja honom, dels med marknadsföring på webben men också praktiskt när det gällde mässor etc.

När jag följde med på UF-mässor fick jag iden till en enkel marknadsföringstjänst där UF-företagare automatiskt kan visa sina Instagrambilder på UFmarknad.se bara genom att tagga sina bilder #ufmarknad. 

Tankar finns på att utöka med andra enkla och billiga marknadsföringstjänster för UF-företag. Kom gärna med tips!

Upp till toppen
Annons: