Annons:
Etikettallmänt
Läst 838 ggr
micki78
2016-06-10 18:42

Kund

Hej!

Jag har en fråga eller undran över det här med att skicka beställningar till kund. Jag tillverkar lite smycken och kan ibland få en beställning. Förra veckan skickade jag ett halsband till en tjej som sen mailade mig och sa att allt fanns med i paketet, (visitkort, smyckespåse osv) Men inte halsbandet!

Jag vet med 110 procent att jag skickad med halsbandet, när jag packat klart paketet så sa jag till min mor att kedjan skramlade så mycket i paketet. Så jag vet att halsbandet fanns där.

Ja, vad gör man annat än att skicka ett nytt. Men det är bra irriterande när man vet med all säkerhet att smycket fanns där.

Annons:
Ghostbuster_99
2016-06-10 18:55
#1

Är du säker på att det var där skall du givetvis inte skicka ett nytt…

micki78
2016-06-10 19:09
#2

#1 Så känner jag med, men det där är svårt, man vill inte anklaga kunden för att ljuga, så hur ska man säga?

Herveaux
2016-06-10 19:12
#3

Ett tips inför framtida sändningar:
Packa så att det inte kan skramla så mycket, det finns tyvärr folk på postsorteringen som inte kan skilja på "mitt" och "ditt". 😡

Vad gäller halsbandet så får du väga vilket som är värst - förlorad inkomst för att tillverka och skicka ett till halsband eller få en arg (ev. ärlig) kund som kan sprida ett dåligt rykte om dig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

micki78
2016-06-10 19:17
#4

#3

Ja posten var det inte då förpackningen var obruten. Jag kommer att skicka ett nytt, men det är fasen så irriterande..

Tack för era svar!

Odd
2016-06-10 19:47
#5

Fotografera allting när du packar, fota allting uppradat brevid brevet, fota ner i brevet när du lagt i allt och fota brevet när allt är färdigpackat och förslutet.

Då har du bevis både till dig själv och framtida kunder

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Upp till toppen
Annons: