Annons:
Etikettallmänt
Läst 830 ggr
micki78
2016-06-23 12:58

Oseriös Webbshop

Hej!

Jag köpte ett mobilfodral för Iphone 6 till min mamma i från webshopen Skal-butiken.se  För det första fick jag ingen orderbekräftelse efter jag beställt och betalat via paypal. Paketet kom fram efter 2 veckor med ett Iphone 5 fodral. Och det var inte alls samma fodral som jag beställde, utan det hade ett helt annat utseende också. Jag mailade dom ett antal gånger utan att få ett enda svar. Jag skrev att jag returnera och få mina pengar tillbaka då det var helt fel vara b la. Men dom svarade aldrig.

Vad ska man göra? Dom är ju helt oseriösa. Enligt lagen har man ju ångerrätt inom 14 dagar om inte annat. Kan man komma någonvart utan orderbekräftelsen?

När jag betalade via paypal stod där bara ett namn, inte själva skal-butikens namn.

Annons:
Kyllan56
2016-06-23 13:02
#1

Anmäl dem till Konsumentverket! De säger själv att de följer Konsumentverkets beslut. De har många missnöjda kunder!

http://www.skal-butiken.se/privacy.html

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

tlover
2016-06-23 13:15
#2

Detta ämne passar bättre på konsumentmakt ifokus. Denna sida är för de som har företag, funderar på att skaffa företag eller liknande

l'm back

starhawk
2016-06-23 13:19
#3

Jag råkade ut för ett liknande fall beställde en vara och betalade via Paypal, ingen vara och ingen svar när jag försökte kontakta  den säljande firman jag kontaktade Paypal och bestred köpsumman. dom försökte också få kontakt tydligen men sen returnerade dom pengarna till mig. I ditt fall har du ju fått en vara men helt fel vara men kontakta Paypal och se om du kan få tillbaka dina pengar.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

micki78
2016-06-23 13:42
#4

Okey tack för era svar! Jag ska kontakta Konsumentverket och paypal.

Upp till toppen
Annons: