Annons:
Etikettallmänt
Läst 660 ggr
tesa-b
7/5/16, 3:35 PM

Företagsnamn

Hej. Jag behöver hjälp att komma på ett namn till mitt företag. Fokus just nu är massage och bowenterapi men har ett brinnande intresse för holistiskt tänk och kommer utbilda mig inom både näring och personligt ledarskap och vill ha tyngden i att få balans och helhet på alla plan. Även den känslomässiga och andliga delen. Min vision är också att ge utbildningar och föredrag och vill gärna bygga upp ett starkt nätverk där andra terapeuter kan vara med. Jag har tänkt ha Friskvård och utveckling som namn under huvudnamnet. Jag bestämde mig för "Hela Dig" men insåg att det var taget och tyvärr i närheten där jag bor och kommer verka. Någon som har något enastående förslag? :) Tack för hjälpen! Mvh Terese

Annons:
Zpookey
7/5/16, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

BowMass?

[Hayabusa]
7/5/16, 4:08 PM
#2

TESS

tlover
7/5/16, 4:13 PM
#3

Jag skrev en artikel om hur man kan hitta ett företagsnamn lite enklare

http://foretagande.ifokus.se/articles/577bc04b8e0e7461fc000837-att-hitta-foretagsnamn?discussions-1

l'm back

tesa-b
7/5/16, 4:39 PM
#4

Tack för tipsen :) Jag tror jag sökt på de flesta sidor om hur jag ska tänka men namnet lyser liksom med sin frånvaro. Gillade Hela Dig så något liknade är väl det jag söker.

[Hayabusa]
7/5/16, 6:09 PM
#5

Min tanke med mitt förslag:

Lätt att uttala och uppfatta. Kort & koncist. Tror att det är ett namn som fastnar lätt, man kommer ihåg det. 

Jag hade en gång en tjejkompis som hette Therese, hon kallades Tess. Inte så unikt, men bra ändå :)

Niklas
7/6/16, 6:12 AM
#6

#0: Varför inte heta Friskvård & utveckling i Sverige om det är det du kommer att syssla med?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
tesa-b
7/6/16, 9:57 AM
#7

Det kan säkert vara bra med ett personligt namn men då jag tänker stort vill jag inte personifiera mitt företag. Friskvård och utveckling kan såklart fungera för sig men jag gillar tanken av ett namn som ger helheten och som blir det man kommer ihåg. Som tex Life.

Zpookey
7/7/16, 8:28 AM
#8

Trygga händer

tesa-b
7/7/16, 9:22 AM
#9

Tack för tipsen :)

Upp till toppen
Annons: