Annons:
Etikettallmänt
Läst 937 ggr
JenniferFahlander
8/10/16, 2:20 PM

Köpa Hotell i USA?

Hej! Jag vet inte om detta är rätt ställe att skriva detta inlägg på men jag gör ett försök. 

Jag har lekt lite med tanken hur det skulle funka att en person utan utbildning eller tidigare jobb skulle åka till USA och köpa ett hotell.. Skulle den personen direkt när hotellet är köpt kunna ta över arbetet och hyra ut rum osv utan hotell utbildning eller någon erfarenhet alls? Jag vet att man måste ordna med vissa visum osv men är det möjligt att en helt okunnig person bara kan köpa ett hotell rakt upponer och sen starta det igen samma dag som kontraktet blivit påskrivet eller finns det vissa krav för att man ska få driva ett hotell? Så länge man sköter skatt o eventuella löner och osv så borde det väl funka även om man inte har någon utbildning? Någon tidigare som har erfarenheter av företagande osv? som kanske köpt ett hotell/restaurang eller nånting annat som vet hur man gör? :)

Annons:
Gronstedt
8/10/16, 2:25 PM
#1

USA är stort. Du får  nog kontakta relevanta myndigheter i den delstat du tänkt dig att bedriva verksamheten i.

JenniferFahlander
8/10/16, 2:47 PM
#2

Jag hade inte tänkt att köpa mig ett hotell utomlands eller ens i sverige, min verkliga fråga e bara om man kan köpa en verksamhet. Hotell,Bar,resturang eller vad som helst o börja bedriva den själv utan utbildning osv :)

tlover
8/10/16, 3:19 PM
#3

#2 det beror lite på vad det är. Vissa saker kräver utbildning och tillstånd. Jag kan tänka mig att det kan gälla hotell (eftersom det är ganska hög livsmedelsklassning) dessutom kan det vara helt andra slags tillstånd som krävs i tex USA

l'm back

Gronstedt
8/10/16, 4:45 PM
#4

#2: Och det kan ingen svara på om man inte vet vilket geografiskt område det gäller. Det finns förmodligen områden i världen där det räcker att spika upp en skylt ovanför dörren, men på de flesta håll finns det antagligen  många och varierande regler och krav.

Niklas
8/11/16, 7:53 AM
#5

Jag skulle säga att det beror helt på personen. Om personen vill lära sig och är beredd att sätta sig in i vad som gäller och arbeta väldigt hårt kan det säkert gå.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: