Annons:
Etikettallmänt
Läst 711 ggr
tlover
12/19/16, 1:07 PM

Har du nog bra internet för ditt företag?

Regeringen har på förslag att till 2020 ska 95% av Sveriges privatpersoner och företag ha bredband med minst 100mbit/sek, 2023 ska hela sverige ha tillgång till stabila mobila tjänster av god kvalité och 2025 ska hela Sverige ha tillgång till snabbt bredband.

http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2016/12/regeringens-nya-bredbandsstrategi---ett-helt-uppkopplat-sverige/

Bra internet är i princip en nödvändighet för företag numera då allt fler tjänster digitaliseras. Tycker du att du har nog bra internet till ditt företag?

l'm back

Annons:
tlover
12/19/16, 1:08 PM
#1

Det funkar väl nu men jag kan inte utvecklas på det sätt jag vill med det internet jag har nu

l'm back

Gronstedt
12/19/16, 1:37 PM
#2

Det är värdelöst. För det mesta kan jag göra allt jag måste, men en bra dag tar det 1,5 gånger så lång tid som det borde. Telia klippte fasttråden för åratal sedan efter att ha vägrat reparera sin defekta ledning, en enda mobiloperatör fungerar hjälpligt, i alla fall efter att jag monterat en separat antenn och en svindyr inomhusförstärkare. Man får vara glad om leverantörens utlovade 8 mbit är 2 i verkligheten. Filmer kan man fetglömma …

Bor jag i inre Norrland? På en ö i kustbandet? Nej, i utkanten av en tätort 4 mil från Göteborg … Nu ska vi få fiber, gubevars, men det har pratats i 3 år utan att något sett en enda meter av den där fibern. Medan tätorten 500 meter bort har sina kommunala fiberanslutningar nedgrävda sedan i somras.

Bitter - moi?

tlover
12/19/16, 1:43 PM
#3

Telia körde bara in i trädgården och tog bort telenätet ganska just efter att vi hade flyttat in och det finns inte mobiltäckning hemma. Däremot funkade internet på gamla 010 nätet för oss relativt bra efter en hel del krångel.

När vi bodde i Holmsund (tätort just utanför Umeå) bodde vi bara 300m från en telemast men kunde ändå inte få mobilt bredband (fiber har jag bara haft i Lycksele tätort).

Nu bor vi i ett ganska stort samhälle på 1200pers och har internet via telejacket, rena rama stenåldern alltså

l'm back

Niklas
12/20/16, 10:18 AM
#4

Vi har snabbt mobilt bredband.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Torparmor
12/20/16, 7:04 PM
#5

Här är det mycket störningar för luftledningarna är skarvade på massor av ställen. Speciellt dåligt är det vid regn och blåst.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Agda
12/21/16, 10:04 AM
#6

Har ej företag utan Hobbyverksamhet. Har bra internet (var tvungen att kolla nu, det är 1 GB/sek), har en bror som är IT-tekniker så han har fixat till det bra här hemma hos oss. Vi var också tidiga med att skaffa fiber, tror det var runt 10 år sedan vi skaffade det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: