Annons:
Etikettallmänt
Läst 573 ggr
micki78
2017-01-05 18:27

Marknadsföring

Tänkte höra med er om ni marknadsför på Facebook?

Jag har inte gjort det men funderar på det.

Är det någon som i såfall betalar via Paypal? Jag undar väl mest för att jag är lite osäker, det stod att dom lagrar uppgifterna  och om man vill bryta avtalet med paypal måste man kontakta Facebook, och jag var lite rädd att dom ska dra pengar automatiskt sen. Men så är det väl inte va? Jag vet även att det är svårt att få kontakt med FB, har provat i andra ärenden med dom svarar aldrig.

Annons:
tlover
2017-01-05 18:38
#1

Jag betalar via kort men dom drar pengarna automatiskt som du tog upp. Men det ska gå att ändra om jag minns rätt, fast har du inget betalsätt så kan du ju inte betala för reklam. Tänk på att det är från utlandet så det är fiktiv Moms på det hela

l'm back

micki78
2017-01-05 18:46
#2

Kanske ska betala med kort i stället, då drar dom ju bara för 1 enda tillfälle?

Tack för svaret:)

tlover
2017-01-05 18:48
#3

#2 Minns jag rätt så kan det bli vid flera tillfällen, om du gör reklam över ett månadsskifte så kan det bli att dom drar vid två tillfällen, men jag kan blanda ihop det med adwords

l'm back

micki78
2017-01-05 18:54
#4

Tänkte jag skulle prova för första gången att marknadsföra en bild jag la upp på min Facebook sida, det kostade 95kronor för 7dagar (13kronor per dag) Det måste ju varit vid endast 1st tillfälle dom menar?

tlover
2017-01-05 19:02
#5

#4 Du betalar inte i förskott utan per klick men max 13 :- per dag. Så det kan dras vid olika tillfällen men antagligen inte.

l'm back

tlover
2017-01-05 19:07
#6

Men jag kan ju ha blandat ihop det med adwords, angående att det kan bli att man betalar vid två tillfällen. Att man betalar i efterskott är jag hundra på då jag fått några misslyckade reklamtillfällen på senare tid som inte haft klick (dvs jag betalar inte då)

l'm back

Annons:
micki78
2017-01-06 14:25
#7

Jag brukade köra lite adwords förr under 2016, då betalade jag endast en summa och då drog dom den på en gång. Dom tog aldrig pengar i efterhand. Skulle vara bra om FB var likadant, verkar så jobbigt om man inte vet om dom pengar senare också.

tlover
2017-01-06 14:31
#8

#7 Jag kan ha blandat ihop det med adwords också (dom drar ju inte pengarna om det inte är över 100:- el vad det nu är, om inte det är efter en viss tid).

Men dom drar ju inte mer än vad man "kommit överens om".

l'm back

[Majbot]
2017-01-06 22:45
#9

Utifrån min erfarenhet, är betald reklam på facebook inte riktigt värt det. I takt med att facebook har ändrat sin algoritm blir det svårare och svårare att synas på facebook genom betald reklam, om man inte redan har intressant innehåll som leder till interaktioner med potentiella kunder. Speciellt i förhållande till större företag som har mycket större budget för marknadsföring. Det har gått så långt att en i princip behöver betala för att synas för dem som redan gillar sidan. Enda tipset jag har är att ta fram redan planerade kampanjer och posts som är fokuserade på att leda till interaktion.

micki78
2017-01-07 14:08
#10

Det är svårt att synas på Facebook, inte ens följarna ser alltid det man lägger upp. Det håller jag med om. Jag vill bara ha lite mer följare till min Facebook sida, nya följare och potentiella kunder. Tänkte bara annonsera lite då och då för små summor, just för att få mer följare.

Upp till toppen
Annons: