Annons:
Etikettuppstart-och-avslut-av-företag
Läst 861 ggr
Tovembla
2017-09-06 19:28

UF företag - idétorka

Hej! Jag och en kille i klassen ska ha ett UF företag tillsammans. Entrepenörskap är verkligen jag ut i fingertopparna, men nu vill jag det här så himla mycket så jag har knappt några idéer alls… Vi går tredje året på gymnasiet, djurvård/naturvetenskap. Jag älskar hästar och har många egna hemma, och det är självklart det jag vill ha som företag, problemet är att det inte är i närheten av skolan, och vi har tre timmar på fredags förmiddagarna att utföra detta så länge vi inte vill ägna vår fritid till det. Vi båda är nog beredda på att ta till fritiden, men varje helg resten av skolåret känns inte så kul tyvärr… Vi båda älskar hundar och har egna. Så vi hade tänkt oss ett hundcafé där man dessutom kunde köpa lite hunggrejer och ta bild tillsammans med sin hund, men så kom vi på att vi ska börja med det i november så det är svårt att sätta upp ett typ partytält och vara ute som vi hade tänkt från början, dessutom kostar ansökan av tillstånd att vara någonstans 700 kr. Han gillar även att laga mat. Fråga gärna frågor om det är något som är oklart. Skulle verkligen vara jättebra med lite idéer. Behöver inte vara en hel affärsidé, men iaf något som kan få in oss på något spår skulle vara jätte bra! :-)

Annons:
tlover
2017-09-06 19:34
#1

Tänk på att om det ska vara ett café så ska det livsmedelsklassas också. Även vissa företag med djur kan behöva tillstånd.

Jag har inga idéer just nu men jag ska tänka på det

l'm back

tlover
2017-09-06 19:37
#2

Med att ni gillar djur innebär det att ni har större kunskap om djur?

Att hålla kurser m.m. över nätet är superstort nu, ni skull kunna hålla kurser när det gäller att ha djur men ni skulle inte behöva åka till djuren hela tiden utan bara för inspelning av eventuella videoklipp och foton av bilder. Resten sköts via en dator. 

Div olika studieförbund kan nog dessutom hjälpa, både med plattform och genom att kunna hålla kurser irl.

Exakt hur stor efterfrågan är efter just det ni kan vet jag inte men kanske kan det vara något värt att tänka på.

l'm back

Tovembla
2017-09-06 19:46
#3

Tack för förslaget! Jag ska lägga fram det och se om vi kan bygga vidare på det! Kom gärna med mer, tycker detta är så kul! :-D

Upp till toppen
Annons: