Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 1978 ggr
tlover
11/7/17, 12:21 PM

Småpratstråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord

l'm back

Annons:
tlover
11/7/17, 12:22 PM
#1

Någon annan som alltid glömmer att ta lunch?

Jag har till och med slutat bli hungrig

l'm back

Niklas
11/7/17, 12:32 PM
#2

Lunch glömmer jag inte. En gång i tiden hann jag inte alltid äta men det är längesen. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
11/16/17, 5:35 PM
#3

Varför är det "bara" folk som inte kan handla, tex folk från andra länder som besöker ens hemsida 😛

l'm back

Niklas
11/17/17, 8:02 AM
#4

Du har nog något där som de söker. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Torparmor
11/18/17, 10:14 PM
#5

När jag kroppsarbetar i odlingarna  eller med annat på lantbruket så känner jag  mig nästan aldrig hungrig, när jag har kontorsjobb är jag kanske  inte hungrig men sugen ganska ofta. Jag har läst att hjärnan kräver mycket energi . Så jag tror att när jag jobbar med kroppen går hjärnan ner i varv och då behövs inte så mycket energi och då blir jag inte hungrig. Sen tror jag också att hjärnarbete kräver paus oftare.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

flocken
12/1/17, 12:54 PM
#6

Lunch är ett dilemma för mig. Vet att jag behöver en bra lunch då jag har ett aktivt jobb. Men äter jag en ordentligt lunch kan jag sen inte äta med familjen på kvällen. O jag prioriterar familjen. Det är väldigt sällan jag känner mig hungrig. Kan gå en hel dag utan att jag äter

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
tlover
2/22/18, 10:55 PM
#7

Alltså det här är jättelöjligt men jag har nästan lust att fira. Jag har slått mitt "näst bästa månad i webbshopen" rekord visserligen med bara 96,5:- men månaden är inte slut än.

Det är egentligen inte något att fira då det inte är bästa månaden utan näst bästa och det är egentligen inte så mycket men det börjar kännas värt att jag gör det här.

Att jag bytte webbshopslösning har gjort mirakel för min butik

var bara tvungen att berätta för nån, karln har gått och lagt sig

l'm back

flocken
2/23/18, 5:31 AM
#8

#7 man måste vara glad för det lilla. Jag har kunder som står på kö. Det är väl inte bra att inte kunna ta emot. Men alltså har jag fullt & det är bra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Torparmor
2/23/18, 9:23 AM
#9

#7  Fira du  🌺 en klapp på axeln varje dag gör så otroligt mycket både för humör och självkänsla.  Det hjälper oss också att ta nya tag även när mycket känns motigt.

Tomas Gunnarssons bok "Träna din inre kondition" innehåller 10 träningsstationer. Stn 2 är Självuppskattaren - citerar …Din dagliga träning går ut på att bekräfta dig när du i handling gjort något bra. För dig själv eller någon annan

Stn 3 är Bra-sökare - citerar …Att aktivt söka och uppmärksamma det som är bra, framförallt när saker och ting går dig emot … Det ären av  de allra viktigaste färdigheterna du kan utveckla

tlover  du är på rätt väg 🏆


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Niklas
2/23/18, 4:53 PM
#10

#7: Kul att höra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
3/1/18, 6:37 PM
#11

Någon som vet hur långt bort kloning är? 

Imorgon behöver jag vara på två ställen, både i lägenheten (lokalen, arbetar ju hemifrån) för att ta emot ett paket och på marknaden.

Att få paketet skickat direkt till ombud så att jag kan hämta det imorgonkväll går visst inte (jag behöver det egentligen till marknaden) utan dom måste till lägenheten, inse att jag inte är där, till företagscenter för omsortering så att jag kan hämta det hos ombud på måndag 🤔

l'm back

tlover
3/1/18, 6:39 PM
#12

Det går visst inte heller att veta när dom kommer på dagen så att jag skulle kunna fixa att nån var där just då utan man måste vara där hela dagen

l'm back

Torparmor
3/1/18, 7:52 PM
#13

Vilken transportör har du?  Tror det är DHL som anger ett tidsintervall, inte Schenker i allafall och Nordpost kör möjligen ut hit på landet minst en dag senare än det ska och då med lantbrevbäraren. Fast ibland måste man ringa för då kör dom bara till ombud fast det är företagspaket


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Annons:
tlover
3/1/18, 8:33 PM
#14

#13 PostNord är detta skickat med. Jag bor ju i tätorten nu så dom ska köra ut. Problemet är att det hade varit bättre om dom inte gjorde det i detta fallet men dom kan inte skicka det till ombud direkt (har ringt dom)

l'm back

tlover
3/14/18, 11:41 AM
#15

Typiskt, har ju flyttat men missade att skicka med den nya adressen vid en beställning (över mejl) till en gammal grossist. Men efter ett tag på telefon så funkar det ändå någorlunda

l'm back

tlover
4/4/18, 6:44 AM
#16

Ibland känner man sig smart, tex när man klickar på sin egen annons på nätet 😟

l'm back

Niklas
4/4/18, 10:54 AM
#17

Du får åtminstone rabatt på klicket. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: