Annons:
Etikettallmänt
Läst 1334 ggr
micki78
1/27/18, 10:13 AM

Har du som företagare anställda?

Jag har börjat läsa Information  och kommunikation vi ska fråga en företagare ett par frågor, det bör vara någon företagare  som har personal.  Jag undrar om någon är intresserad att svara här? Vi ska redovisa svaren inför klassen och därför behövs ert företagsnamn också.

 "Vi håller på att utforma ett cv och vill få in synpunkter från en som sköter rekryteringen"

Fråga: Vad tycker du är det viktigaste när man söker en utannonserad tjänst hos er?

Fråga: Vad tycker du är det viktigaste i utformningen av cv:n?

Vi ska lämna in svaren på måndag redan. Är väldigt tacksam för svar.

Tack på förhand!

Annons:
micki78
1/28/18, 1:39 PM
#1

Ni som har företag utan anställda, hur skulle ni ha svarat på frågorna om ni hade anställda?

tlover
1/29/18, 9:38 AM
#2

#1 svarar då jag sitter vid en dator

l'm back

tlover
1/29/18, 11:35 AM
#3

Fråga: Vad tycker du är det viktigaste när man söker en utannonserad tjänst hos er?

Att man är intresserad av det man ska göra, i mitt fall, av te. Är man intresserad får man ett större driv och större kunskapstörst om ämnet så det är viktigare än att man har högskoleutbildning eller ens gått klart gymnasiet (jag har ju inte det så varför ska jag kräva det av andra?)

Fråga: Vad tycker du är det viktigaste i utformningen av cv:n?

Kort men att man har med allt vitalt. Ingen textvägg utan uppstyckat gärna grafiskt så man får bättre översikt.
Lätt att hitta på tex kontaktuppgifter och att det inte kryllar av stavfel (vissa stavfel är ok men om det bara består av stavfel så ser det slarvigt ut).

l'm back

micki78
1/29/18, 3:21 PM
#4

Tack så mycket för svaret!:=)

Jag tänkte lämna dina svar som en uppgift i skolan, och kommer då hänvisa till ditt företag. Hoppas det är okey?

Stort tack!

tlover
1/29/18, 3:31 PM
#5

#4 Det är okej

l'm back

Upp till toppen
Annons: