Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2307 ggr
blåbärspajen
2018-03-07 19:09

märka om produkter?

Hej

Jag undrar om man får köpa in tex tvålar och märka om dom och sälja under ett eget märke? Eller är det olagligt? Var kan man läsa mer om detta?

Annons:
Record
2018-03-14 10:25
#1

Köp hem o sälj dem för ett högre pris, utan att märka om.  OK! Moms på det högre priset, kostar mer än det smakar.

Märka om dem får du problem med innehålls förteckning och ansvar.

Gronstedt
2018-03-14 11:36
#2

TS, det är knappast tillåtet utan den ursprungliga tillverkarens/säljarens tillstånd.

Record
2018-03-14 14:48
#3

Kanske inte möjligt med systembolagets varor, som Grönstedt's konjak. 😃

Receptbelagd medicin förbjudet men i övrigt finns inget förbud för fria varor.

Gronstedt
2018-03-14 15:01
#4

Nja, om du grejor av varumärket Grönstedts Grönsåpa och krängde den som Records Rengöring utan mitt tillstånd, så skulle jag stämma öronen av dig.

Record
2018-03-14 22:21
#5

Om ja köper en Volvo och säljer den tror du verkligen att jag frågar volvo då?

Detta kan ja göra flera gånger om ja vill.  Till vilket pris jag själv bestämmer. 😃

Herveaux
2018-03-15 08:03
#6

#5 Nu handlar ju frågan om att köpa in, märka om produkten och sälja under eget namn så din Volvo-försäljning har ju inget att tillföra tråden.

#0 Du har inte funderat på att tillverka egna tvålar? Antingen via tillverkare eller att du själv blandar och gjuter?
Blir du påkommen med att sälja andras tvålar under ditt namn kan det bli dyrt. 
Det finns ju iof produkter som görs "blanka" som man kan betala fabriken för att sätta sitt eget namn på. 
Mest läst om sånt när det gäller elektronik dock,


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
tlover
2018-03-15 08:16
#7

#6 Det blir däremot dyrt att göra eget också då man måste registrera sig och betala en årsavgift + en avgift för varje produkt (en tvål som finns i två olika dofter räknas som två produkter så det blir lätt dyrt).

#0 Varför inte bara vara återförsäljare?

l'm back

Gronstedt
2018-03-15 09:25
#8

#5: Om du försöker sälja din Volvo som en Record, får du problem, och det var ju det denna tråd handlar om.

Record
2018-03-16 09:42
#9

De är beklagligt att man måste ta så enkla exempel som en bil, i denna tråden, för att alla skall fatta. 😭

Mitt svar i #1 är för TS och de mer intelligenta.

Upp till toppen
Annons: