Annons:
Etikettallmänt
Läst 912 ggr
micki78
3/14/18, 11:34 AM

har du anställt någon?

Hej

Jag undrar om någon av er vet hur ett brev från arbetsgivaren ser ut där den ansökande fått jobbet? Har sökt på google men hittar inget sånt. Jag håller på med en uppgift och där ska jag skriva ett brev till en arbetssöknde att han har fått jobbet. 

Hur ser överskriften ut i brevet? och vad skriver man..

Har ni anställt någon och vet ungefär vad man skriver?

Tack på förhand!

Annons:
Niklas
3/14/18, 12:09 PM
#1

Det kan se ut precis hur som helst. Det behöver inte ens vara ett brev. Det kan vara ett telefonsamtal, ett mejl, ett sms eller något annat. Det viktiga är att det framgår att personen har fått jobbet. Om det inte har sagts tidigare kan det vara bra att specificera villkor för anställningen också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

micki78
3/15/18, 12:00 PM
#2

Jag förstår, men i mitt fall är det ett brev jag är ute efter, jag ska skriva ett brev till den sökande att han fått jobbet. Tänkte bara om ni visste vad man skriver i överskriften, jag  vet att man kan skriva vad man vill, men vad brukar man skriva? Vad är det vanliga.

Villkor är bra, men det togs upp på anställnings intervjun. Man ska väl skriva datum och vilken tid han ska börja arbeta i brevet?

Niklas
3/15/18, 2:35 PM
#3

Det är samma med rubriken. Du kan skriva vad du vill. Exempelvis ”Grattis, jobbet är ditt!” eller ”Vi vill gärna att du blir en av oss”.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
3/15/18, 2:36 PM
#4

Startdatum och -tid är en del av villkoren. Det ska stå med.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

micki78
3/16/18, 9:18 AM
#5

Okey tack för hjälpen.

Upp till toppen
Annons: