Annons:
Etikettlagar-och-regler
Läst 888 ggr
Malinolsn
4/29/18, 1:06 PM

CE-märkning?

Hej på er!
Står just nu i startgroparna för att starta mitt egna företag, men har lite frågor som jag ännu inte lyckats googla mig fram till. 

Att leksaker behöver CE-märkas har jag klart för mig, men exakt hur går det till?  Skickar jag min produkt någonstans? Eller testar jag själv? Vad är en ungefärlig kostnad per produkt/märkning?

Måste klassiska sällskapsspel så som fia med knuff, kubb-spel osv. CE-märkas? De är ju inte typiska barn-leksaker i just den bemärkelsen, utan även populära bland vuxna, men såklart används de ju även av barn också. 

Är det någon mer typ av märkning jag behöver? Jag kommer att börja smått och bara sälja via webbshop och eventuellt mindre lokala marknader, alltså är återförsäljning inte aktuellt.

Finns det någon här som har stenkoll på detta? Eller vet vart jag kan vända mig med mina frågor? 😃

Annons:
papa-bear
4/29/18, 1:42 PM
#1

har du kollat igenom den här sidan från konsumentverket?

Malinolsn
4/29/18, 1:47 PM
#2

#1 Tack för svar! Ja, har varit inne och läst där men det mesta man fastnar för att man vill läsa är på engelska vilket inte är min starka sida i såna här "viktiga" frågor.  Är för lätt att missa något känner jag… 🤐

Upp till toppen
Annons: