Annons:
Etiketttidseffektivisering-och-ledighet
Läst 828 ggr
tlover
4/30/18, 11:35 AM

Har du barn/familj?

När jag ser svar på några tidigare trådar så börjar jag undra hur vanligt det är att företagare har barn och/eller partner. 

Vissa verkar jobba dygnet runt i perioder vilket inte är möjligt för mig med småbarn även om det i perioder skulle behövas.

Så har du barn och/eller partner som du lever ihop med

l'm back

Annons:
tlover
4/30/18, 11:36 AM
#1

Jag har barn och partner och lever med dessa heltid. Dessutom är barnet i förskoleåldern så det är mycket VAB, sjukdagar och dagar då förskolan helt enkelt är stängt så jag kan i princip bara jobba med företaget vardagar vissa tider

l'm back

JMW
4/30/18, 12:37 PM
#2

Jag lever bara med partner. Han är ganska tålmodig när arbetsbelastningen är hög. Inga problem med mat och sånt heller då. Vi äter det vi hittar när jag inte hinner laga mat. (Jo, det är jag som lagar maten i hushållet.)

Torparmor
5/5/18, 12:24 PM
#3

Partner som deltar, barnbarn 1 ggr i veckan.  Även barnbarnshjälp med ogräsrensning ibland  på sommarlovet.


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

flocken
5/5/18, 12:50 PM
#4

Man & barn 5 + 10 år. Vi lever ihop. Det är alltid han som vabbar o Jag tar de em jag kan. Jobbar ca 12 timmar/ dag. Men rätt flexibel. Kan tyvärr inte följa med på allt de gör eftersom jag även jobbar helger vid behov

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sindri
6/4/18, 5:28 PM
#5

Företag ihop med partnern sedan första barnet föddes. Det var till att jobba när de sov/var på dagis/skola/kvällar. Amma framför datorn går det också. Eller i telefon med kunder.

Nu är alla barnen utflugna och arbetslivet på upphällningen, men visst har det varit tufft ibland. Skulle ändå välja det igen, för totalt har det gett mer tid med barnen.

Som egen företagare är man aldrig ledig, men kan ibland ta ledigt när andra inte kan.

Upp till toppen
Annons: