Annons:
Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 1052 ggr
tlover
6/4/18, 11:22 AM

Inspiration vid sämre försäljningsperioder?

Jag säljer ju te och i Sverige så dricker de flesta mindre te på sommaren vilket i sin tur leder till sämre försäljning.

Tyvärr är mitt mående inte på topp vilket leder till brist på inspiration av hur jag kan kontra det.

Hur gör du för att få inspiration för att försöka att öka försäljningen när inspirationen sviktar?

l'm back

Annons:
Sindri
6/4/18, 1:01 PM
#1

Många téer är goda att dricka kalla. Ett bra tips till dina kunder i värmen när många kan tröttna på vatten.
Tipsa om de téer som är goda kalla. Pepparmynta är ett.
Finns det något te du skulle kunna tänka dig fungera med salt i?  Lakrits? Citron? I så fall en oslagbar vätskeersättning just nu.

Caeli
6/4/18, 1:42 PM
#2

Försäljningssiffror går upp och ner och precis som du har jag en dipp under sommaren. Även mina produkter är mera "vintervaror". Numera ser jag positivt på det. Mera tid till mig att göra annat, både i företaget och privat.😀

Sindri
6/5/18, 8:20 AM
#3

Kom på en till sak. En del téer kan säkert användas som smaksättning i marinader till grillat kött. 

Nu har du ju lite tid över och kan experimentera. Din sida är jättefin, kanske har du plats för en ny rubrik; Tetips. Eller Recept med te.
Vet inte om det tar tid att administrera tips från dina kunder därunder också. 
Te som en del av vätskan i vissa brödrecept? I sommarbål? Kombucha.

tlover
6/5/18, 8:33 AM
#4

#3 Recept med te finns men för att göra sajten "renare" så hamnade det längst ner där man hittar tex "om oss" och liknande. Men jag har inte hunnit uppdatera receptdelen på ett tag så det är inte så jättemycket som passar på sommaren, men jag tänkte göra en del för bland annat isteer där

l'm back

Sindri
6/5/18, 1:32 PM
#5

Oj, där fanns det, det var ju en del, men jag skulle nog flytta upp rubriken så att det syns bättre. Kanske ha en blänkare på startsidan just nu om allt man kan använda te till när man inte dricker det för att bli varm.

tlover
6/5/18, 1:54 PM
#6

#5 Jag försöker ha en mer modern hemsida tidigare då jag hade receptdelen just under loggan så såg man inte riktigt att jag sålde te främst. Men det kan helt klart vara något för förstasidan, tack för idén

l'm back

Annons:
Torparmor
6/7/18, 11:11 PM
#7

Håller med Sindri använd den extra tid du får vid lågsäsong till att testa recept, förbereda inslag och kortare artiklar som du tidsätter så de kan läggas ut på hemsidan och FB med automatik. Då har du mindre press när du får högsäsong.

Jag tror du kan nåla fast en text/ bild/ blänkare överst på hemsidan under en period om något som skulle kunna vara aktuellt, för att sen byta till något mer aktuellt. T ex om du lägger in recept på iste inför sommaren- då skriver du några rader om det och lägger länken till just den sidan, kanske med ett bra tidsbegränsat erbjudande med just de ingredienserna


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: