Annons:
Etikettbokföring-och-redovisning
Läst 846 ggr
Sol73
8/24/18, 12:43 PM

App för bokföring

Hej,jag skulle vilja höra hur ni upplever de olika bokföringsprogram som finns?

Vilka anses som de enklaste att använda?

Finns de som app i mobilen?

Letar efter ett som är busenkelt då jag har extremt få verifikationer per år.

Tar gärna emot tips.

Annons:
Niklas
8/26/18, 8:01 PM
#1

Bokio tycker jag fungerar rätt bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sol73
8/31/18, 1:42 PM
#2

Tack snälla Niklas.Ska kolla upp det.

Niklas
9/7/23, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det har hänt en del sen jag rekommenderade Bokio här ovan och jag kan inte längre rekommendera någon att använda dem utan att känna till vad som har hänt.

Från början var Bokio en kostnadsfri bokförinstjänst som startades av driftiga entreprenörer. Med löften som ”100% kostnadsfritt för alltid” och ”Bokföring borde inte kosta dig varken tid eller pengar” lockade de tiotusentals företag att bli kunder.

Undan för undan har de dock försämrat tjänsten och börjat ta betalt för vissa delar. I slutet av förra veckan annonserade de att allt kommer att kosta pengar och priset höjs med 50 procent. Dessutom gör de förändringarna mitt i räkenskapsåret och ger användarna 1 månad att hitta ett annat alternativ om man inte vill betala.

I en diskussionstråd i Bokios Facebook-grupp berättade de om försämringarna. Den innehåller drygt 700 kritiska kommentarer. I ett försök att strypa kritiken har man tagit bort möjligheten att lämna kritik via Facebook. Det i sin tur, har gjort att kritiken flyttar till andra ställen. Här är ett exempel:

» Så blåste Bokio sina kunder – den sanna versionen - PCforAlla

Den som vill läsa Bokios gamla löften, så som de såg ut på hemsidan, kan titta på bifogad bild eller besöka Internet Archive:

» Bokio - Gratis bokföringsprogram, fakturering och löneprogram

En ytterligare sak värd att veta, är att Bokio numera har blivit uppköpta av och ingår i Visma-koncernen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Gratis bokföringsprogram där du enkelt kan bokföra dina kvitton direkt från mobilen. Faktureringsprogram och löneprogram ingår.
  • Redigerat 9/7/23, 2:39 PM av Niklas
Upp till toppen
Annons: