Annons:
Etikettlagar-och-regler
Läst 1500 ggr
twoodblue
2019-09-02 19:07

Bli rik snabbt och fiffla lagligt?

Hej,

Här nedan kommer några frågor som kan uppröra en och annan Svensk som surt betalar skatt på sina hårt förvärvade arbeten, men hoppas ändå att någon där ute vill svara på en eller flera frågor.

Jag är så in i helv***s trött på detta land där var och varannan människa kan utnyttja systemet, bli rik och de offentliga myndigheterna havererar och mycket bara blir skit! Ingen tar längre ansvar, alla är egoistiska och statistik är viktigare än den enskilda individens välmående. Kriminaliteten ökar och moralen minskar.
Sällan blir det konsekvenser av att utnyttja systemet, utföra brottslighet och  att bryta mot moraliska samhällsviktiga funktioner.
Dock drabbas vanliga hederliga och plikttrogna människor som jag  och det är vi som blir utan vård, bostad, skola och andra viktiga saker i livet.
Dessutom ger samhället oss dåligt samvete för att vi tvingas se de andra plikttrogna människorna lida för att de faller emellan samhällets "trygga" stolar enbart för att de inte orkade säga ifrån. …och detta gör mig så fly förbannad.

Girigheten är orsaken till varför Sverige håller på att falla samman, Alla ska ha och ha men ingen vill ge för att förbättra och de stackars invandrarna får ta skiten. (som för övrigt sker i hela världen och inte minst EU).

För att slippa få mer psykbryt och behöva jobba så vill jag bli ekonomiskt oberoende. Dvs få en genomsnittlig lön som jag kan leva på resten av livet utan att behöva arbeta mer och ändå ha lite pengar över till ett hus i Italien, resor försäkringar för hälsa och liknande samt vård för mina päron när dom blir gamla.
Det tar emot att säga att jag vill bli det jag alltid har varit emot, men jag är hellre rik och förmögen så att jag kan leva som jag vill, än att jobba arslet av mig för att betala skatt för något som jag ändå inte får användning för.

Till frågorna. ps allt ska vara lagligt men "fult spel", lite som med herr "Akelius, eller wallenbergarna":

1. Vad för bolag ska man starta för att så snabbt som möjligt bli rik (inom ca 5 år, japp jag är naiv och jag återinvesterar gärna)?

2. Vilka produkter/tjänster tjänar man stora pengar på?

3. Hur gör jag för att få ut så mycket ur bolaget som möjligt utan att behöva skatta så mycket genom att ex skatteplanera?

4. Vilka förmåner bidrag och liknande kan jag utnyttja?

5. Vilka löner kan jag ha och få ut, dvs maxa utan att behöva skatta så mycket?

6. Vad kan jag införskaffa till bolaget men som jag utnyttjar minst lika mycket privat?

7. Hur maxar jag inkomster och minimerar utgifter, skatter och avgifter?

Osv
Tack!

Beautiful Dreams…

Annons:
Vixxen
2019-09-03 02:07
#1

Följer! 🙂 :-)

Herveaux
2019-09-03 06:39
#2

#0 En annan fråga du missat är; vart ska du få tag i startkapitalet? 
För att tjäna stora pengar snabbt behövs oftast också stora investeringar.
(Vilket kan leda till stora skulder om det skiter sig…)
Banker och investerare kastar inte direkt ut lån till folk som vill 'bli rika snabbt'.

Sen med handen på hjärtat, om någon hade receptet på hur man blir ekonomiskt oberoende lagligt inom 5 år, tror du denne skulle dela med sig av hemligheterna och riskera att få nya konkurrenter på marknaden?

Sen att ha pengar som den största drivkraften i sitt företagande tror jag är en dum idé, hur länge orkar du harva på innan du börjar se resultat av slitet? 
Hitta något du faktiskt brinner för och starta ett litet företag runt det och se om du ens gillar företagande-biten är mitt tips. 

Ledsen att jag är en sån dysterkorp, jag känner med dig, tro mig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Niklas
2019-09-03 10:46
#3

Jag tror att de som behöver ställa de där frågorna vanligtvis inte tillhör dem som blir rika snabbt. 😉 Mitt bästa tips är att du i stället koncentrerar dig på att göra saker du blir lycklig av, samt minimera dina kostnader så att du inte behöver så mycket pengar för att leva.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

twoodblue
2019-09-03 17:33
#4

#2 Startkapital har jag till en viss mån själv.

Själva Pengar delen är inte hundra i fokus men jag vill maxa varje krona så att jag istället blir rik inom kort tid istället för lång (5 år kanske var lite väl naiv innan :) haha).  Dvs, hur maximerar jag varje öre i bolaget så att jag snabbare blir rik, istället för att betala massa skatter, avgifter osv.

Vill starta företag, har bara inte hittat nischen riktigt. Så kan tänka mig ganska mycket, men är roligare om man kan maxa inkomsterna och minimera utgifterna.

Beautiful Dreams…

twoodblue
2019-09-03 17:36
#5

#3 Ha, tala för dig själv.
Jag lägger undan 30% av hushållets lön varje månad i rena investeringspengar. Har ett stort sparkapital, noll i lån och minimerat alla mina utgifter.
Har du inget vettigt att komma med, gör som biet och stick!

Beautiful Dreams…

[Hukanson]
2019-09-04 12:08
#6

Vilka branscher expanderar i Sverige? Snabba pengar gör man när speciella behov uppstår…som Bert Karlsson och flyktingmottagningar…hjälp samhället hjälpa. Men då får man räkna med politisk kritik. Annars är det väl främst teknik och underhåll. Om man vill satsa utomlands finns det typ SkyWays och nya uppfinningar. Det finns företag som lånar ut pengar till nya företagare och man kan satsa pengar där. Man kan investera i företag som investerar i nya företag. 

Det är nog viktigt att inte fokusera på själva vinstsyftet. Det blir bättre om man blir genuint intresserad och gillar verksamheten och vill delta.

Annons:
twoodblue
2019-09-04 21:37
#7

#6, mycket bra tips! tack för du tog dig tid att svara, ska ta med mig detta :) trevlig kväll!

Beautiful Dreams…

Niklas
2019-09-06 15:13
#8

#5: Eftersom du skriver att du har gjort vad jag föreslog nöjer jag mig med det. Hoppas du blir lycklig också. 😀


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: