Företagande iFokus

Företagande

Etikettuppstart-och-avslut-av-företag
Läst 184 ggr
Pyttelite
2022-05-14 10:52
1

Vill du starta ett företag?

Jag fascineras av alla drivna människor som startar företag. Själv har jag många idéer men snubblar på nya idéer innan de gamla kunnat förverkligas.

Kanske var de inte tillräckligt bra eller också är det inte min grejj att starta företag.

• Har du drömmar, tankar och idéer om företagande?
  • Har du redan provat på?

Skriv gärna vad ditt företag skulle handla om och skriv gärna också vad som hindrar dig från att göra det.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2022-05-14 10:52 av Pyttelite
Nephi
2022-05-14 18:44
1

Tänker att det skulle vara kul att kunna tillverka och sälja ljus och melts i olika former och dofter, fått så mycket inspiration av videos from folk som gör ljus runt om i världen.

Men marknaden känns rätt så mättad, tror många väljer typ "billiga ikea ljus" över handgjorda 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Caeli
2022-05-14 20:54
1

För tiotals år sedan vantrivdes jag med mitt dåvarande jobb och längtade bort därifrån. Då hade jag många tankar och drömmar om att starta eget allt från fysisk godisbutik till att sälja bh på nätet. 😊

Det blev varken det ena eller det andra men ytterligare några år senare blev det faktiskt ett företag. Och jag insåg att det där med att driva företag inte alls är så enkelt som det låter…

• Redigerat 2022-05-14 20:56 av Caeli
Niklas
2022-05-17 10:06
0

Jag har varit med och startat och drivit diverse företag. En del blir bra, andra blir dåliga. Nästan alltid är det roligt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning