Företagande iFokus

Företagande

Etikett: marknadsföring-och-försäljning
Läst 1317 ggr
mollymay
0

Marknadsföring i utbyte mot lägre pris?

Jag har kontakt med en leverantör vars produkt jag vill använda i min verksamhet.
De har sagt ett pris som jag nu vill förhandla ner på något sätt, och det enda konkreta jag har att erbjuda är ju marknadsföring. Att få synas i annonser, tidningar, reklam m.m som mitt företag kommer synas i.

Och nu till kuggfrågan: Hur mycket är marknadsföringen värd?

Förslag på något annat jag kan erbjuda för att få ner priset ytterligare?

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

[Moa-]
0

Ja, vad är marknadsföringen värd? Vilken marknadsföring? Hur skall någon kunna svara på detta?

Att förknippas ett ett företag som går bra kan ge goodwill och vara i det närmaste ovärderligt, att förknippas med ett företag som går sämre och kanske behandlar kunder illa kan istället ge badwill och vara direkt negativt för företaget. 

Jag har mycket svårt att se vem som kan svara på denna fråga så som den nu är ställd. Det beror givetvis på vad det är för produkter, vad du skall driva för verksamhet, vem som är respektive företags målgrupp, vilken omfattning bägge företag drivs inom, samt i vilken utsträckning du tänkt ägna dig åt marknadsföring samt i vilken omfattning det aktuella märket skulle inkluderas…