Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 939 ggr
tittikaka
0

Starta eget - ihop - forum/kompis(ar) önskas!

Antingen är jag lite feg eller bara väldigt sällskapsjuk ;-) men jag vill verkligen starta eget TILLSAMMANS med någon.

Har letat länge via annonsering och på nätet efter likasinnad, men utan napp - kanske detta är rätt forum?

Det jag önskar är ett forum där entreprenört sinnade kan finna varandra och skapa synergieffekter om inte annat. Men det primära är alltså att där kunna finna en företagspartner, mentor eller finansiär. Eller finns det redan något sådant? Lite "perfekt partner-matchning" liksom fast med bara business i huvudet ;-)

Själv vill jag starta i stort sett vad som helst, har några idéer men behöver fler människor omkring för (tänker kanske lite för stort?) att sjösätta planerna.

Om någon i Västgötaregionen läser detta är intresserad, svara omgående!

precis
0

Det finns såna forum lite här o där, kolla i telefonkatalogen eller googla lite. Det brukar vara organisationer bakom som t.ex. Företagarna och Svenskt Näringsliv, startaeget.nu osv…

Det skulle vara intressant att veta ungefär vilken bransch du tänker dig, och vilken bit du vill sköta??? Du behöver inte gå in allt för ingående, om du vill hålla något hemligt. Det kan ju finnas nystartade småföretag med just din bransch/produkt-idéer som du kanske kan samarbeta med? Så startar du upp och pysslar med din bit och lägger ut lego-produktion eller försäljning på andra.