Stänga en webshop
Hej,
jag går i tankarna nu att pga tidsbrist stänga ner min webshop, dock har jag 2 funderingar kring detta,
- jag har kvarvarande lager och skulle vilja bli av med den utan att göra utförsäljning i butiken - tänkte lägga ut en annons om möjlighet till att köpa hela lagret men hur sätter jag ett pris på detta? Vilket är rimlig om det ingår produkter som jag är ensam om här i Sverige? Skall jag bara räkna inköpspris på allt detta eller kan jag lägga nån procent på det? Vilken % skulle isåfall vara rimlig?
- jag sitter på kontakter till utländska grossister, 2 av dom fick jag ensamrätt till salu av deras produkter inom Sverige - hur mycket är sånt kontakt värd?? Skulle vilja sälja mina kontakter.
Hoppas att nån kan hjälpa mig med mina funderingar. Tack på förhand.
Välkommen till ferretplanet.se :)

Du ka ju alltid lägga ut en annons på blocket om restlager, och jag förmodar att du måste meddela dina kontakter på utlandet att du slutar och om de vill då kan du ge dem din köpares kontaktuppgifter, då är det mellan dessa som ett nytt avtal ska skrivas - om de vill, ett avtal uppkommer mellan två parter och kan inte tilldelas vidare.
Men jag kan inte juridik direkt, det är bara tankar.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo