Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 871 ggr
Dezzan
0

Hjälper min kusin lite...

….som ska starta ett företag.
Det problem hon har är hur hon ska få sina saker tillsänt sig.
Hon ska öppna en klädesbutik med lite finare och dyrare kläder.
Vart får hon tag på distibutörer och hur får hon tag på kläderna?

Ska hon ringa varje designer och fråga om hon får sälja deras kläder eller vad?
(kanske blir delägare så frågan är väl lite riktad till mig med :)  )

Loove
0

Vi har märkt i vår bransch..(ej klädbranschen) att det är svårt att hitta leverantörer på olika produkter.. Bästa är att leta på nätet, gå på mässor osv.

Lovisa

Dezzan
0

Tack för hjälpen.

Har kikat på nätet en hel del. Hittat nån leverantör, men man måste ju få kläderna till leverantören oxå. hehe

abbis
0

I klädbranchen levererar man inte till mer än en butik/stad  i större städer några fler..Det du får göra är att åka upp på modemässan och ta kontakt.Kläder är ingen lätt branch  har själv jobbat med den i 5 år..Du skall beställa 8 månader upp till ett år i förväg och veta vad som går då..Du måste ibland hos vissa köpa ur alla kollektioner upp till 6 / år..Du skall betala kläder som är säsong på sommaren 30 dagar efter leverans och leveransen för vår o sommar kommer jan/feb..Vissa klädmärken taggar sina kläder med pris .Priser som du bara har 30% marginal..Vissa av dessa märken har egna butiker så det är inte bara att märka om..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Dezzan
0

#3 tack för den upplysningen.  jo jag vet att det gäller att beställa kläder för mer än 6 mån i förväg och då veta vad som går hem hos folk.
Ska skicka detta till min kusin, får hon se vad hon tänker göra.

Tack så mkt för alla svar.

Dolleminas
0

#0 Tänk bara på att för attvissa leverantörer ska kunna godkänna er/ visa er sin kollektion så brukar de flesta kräva kopia på F-skattsedeln (och det kan man ju inte skaffa efteråt) det fick jag lära mig på starta egetkursen via AF (ett tips gå gärna den om ni kan, det finns mycket man inte tänker på)

Lycka till!!

Dezzan
0

#5 Ja vi har gått en starta eget kurs tillsammans

Tack för alla svar nu har vi lite mer kött på benen.