Frankeringsmaskin
jaha…nu har vi börjat få såpass mycket snurr på försäljningen att vi faktiskt är i behov av en frankeringsmaskin..
Ida ghar vi jobbat en massa och konstaterar att vi behöver dryga 100 frimärken för att kunna posta våra ordrar…
Därför undrar jag nu: Är det någon som vet var man får tag i en begagnad uppdaterad frankeringsmaskin.
Lovisa
Jag hittade 3st på blocket.se med pris mellan 5.000:- upp till 9.000:-. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Varför "postar" du inte dina order via internet?
Jag skickar även fakturor numera via nätet. Fakturor sparas ut som pdf-fil och det är bara att klicka i väg som bifogad fil till ett mail.
Man spar både papper, kuvert och frimärken.
9000 för en frnänkeringsmaskin? högsta laget! För dem pengarna man kan få en ny hos t ex PitneyBowes.
Det kan även finnas begagnad frankeringsmaskin hos dem och då sköter de överföringen också, licens och ev om det finns kvar pengar i maskinen. Dessutom du har 3 månaders garanti,
man kan köpa en splajsans ny frankeringsmaskin på quill för cirka 8000 kronor men det är lite mycket just nu då vi fortfarande är under uppstart…
Altavista: Jag förstår inte riktigt hur du menar.. Hur skickar man fysiska produkter som paket på internet? Jag postar alltså inte enbart brev med fakturor utan även produkter som kunder har beställt.
skall dock kolla in PitneyBowes tack
Lovisa
Hör med Posten hur mycket ni behöver skicka för att få kredit, då trycker eller stämplar ni Porto Betalt på kuverten och lämnar in tillsamman med följesedel, ni får sen faktura på det ni skickat.
/Sofia
Tack Sofia.. Vi är redan kunder hos posten. Problemet är att en sådan faktura måste överskriva 300kronor vilket det inte alltid gör. Och vi vill kunna skicka iväg även 4-5 brev, inte spara på breven tills vi får ihop tillräckligt för en faktura. Plus att posten har tagit bort sitt företags-kontor här i Halmstad och ersatt med något annat. När vi hämtar våra företagspaket idag (ibland är vi inte hemma när de lämnar) så får vi åka och hämta dom på ett ställe, knacka på en dörr och stå utanför och vänta, finns bara en liten postskylt.
MEN…vi ringde i alla fall PB och leasar nu en maskin för några hundralappar i månaden. Vi har räknat ut att vi tjänar på affären i alla fall, så allt är gott :)
L
Jag arbetar som säljare för Document systems. Vi säljer Frankeringsmaskienr utav märket Neopost, Den billigaste maskinen kan jag "skänka" bort för 159 kronor i månaden.
Har ni några som helst frågor kring frankering så är ni välkomna att höra av er.
Mvh/
Daniel Orrnert
Document Systems
08-705 98 79
Synd att du inte kom med meddelandet tidigare 
Vad köpte du för maskin? Du vet att dessa maskiner kommer att digitaliseras. ett måste är då att de är digitala maskiner som köps och säljs.
Om du har några frågor så ring gärna på nummret jag tidigare lagt upp. Kanske kan vi komma överens om ett billigare alternativ till dig eller någon annan du känner som är i behov av en maskin. NU är priserna hos mig ännu lägre.
Mvh/
Daniel Orrnert
Document systems
08-7059879
#2 jag tror att altavista missförstod dig och det gjorde jag med så jag fick läsa inlägget flera gånger för man tänker givetvis att du beställer nåt- inte skickar iväg det beställda. Kan bli tokigt ibland
vi hyr nu en frankeringsmaskin från PitneyBowes och är nöjda och glada :)