Öppna butik
Hej! Jag har länge velat öppna en inredningsbutik med inriktning på shabby chic. Jag har tänkt ha min butik långt ifrån några konkurrenter. Men förutom det vet jag inte hur jag ska gå till väga eller vart jag över huvud taget ska börja. Jag har inga kontakter inom branschen och ingen utbildning. Har ni några konkreta tips och idéer? Tacksam för seriösa och trevliga svar. :)
Hej. Jag antar att du har kapital för det är det första som måste till. Nr 2 är att du sätter dig ner och gör en budget. Låter tråkigt…jag vet….men nödvändigt! Ingen idé att gå vidare om du inte kan se att detta kommer att kunna gå med vinst. En första budget är inte så svår att göra….sätt upp allt som kommer att kosta pengar på en lista. Hyra, inköpen för att fylla upp affären, kassa, kortapp, inredning, reklam, skyltar osv……..
Långt ifrån konkurrenter……om du tänkt ligga på landet så behöver du komplettera med något annat så kunderna vill komma. Behöver vara mer som ett utflyktsmål isf. Kanske kombinerat med café.
Du skall åka till Stockholm på mässa "Formex" som är 2 ggr /år. Där ställer massor av grossister ut och du gör dina inköp för kommande halvår. För att komma in på mässan måste du ha reg firma. Lycka till!
#1 Jag har inte någonstans skrivit att jag ska ha butiken ute på landet. Jag skrev att jag ska vara långt ifrån några konkurrenter.
Förövrigt, tack för dina tips. 🙂