Företagande iFokus

Företagande

Etikettfinansiering-och-bidrag
Läst 1474 ggr
drake3
0

startaegetbidrag hösten 2007

För dagen finns inga starta-egetbidrag…..enligt AF.

Men AF säjer att det är på gång….någon som hört något om det.
Jag öppnar butik i sept-07 och skulle ju givetvis vilja söka detta bidraget så klart…..har därför inte registrerat F-skatt än.

Tarotsanna
0

Ingen aning, här säger af inget alls. Bara att jag får återkomma då jag är arbetslös igen. Tror dem har nåt emot mig Räcka ut tungan

Lycka till med din butik!

Sanna

Tarotsanna
0

Det verkar vara total stopp med bidrag hela året Fundersam Hittade en bra sida med info http://www.bry.se/startbidr.html

Tarotsanna
0

Om man läser på länken jag skrev här över så verkar det som om det går att söka starta eget bidrag igen? Någon som vet säkert hur det är?

Sanna

Dolleminas
0

Inte vet jag, i januari fick vi besked att man kunde få bidrag i max 3 månader efter nya direktiv… döm om min förvåning när det idagtidningen står att man kan få 6 månader (motivringen var att man måste hinna bygga upp företaget) så därför lade jag mina planer på hyllan, sen blir jag ännu mer förvånad när ni skriver det här nu… Är det ingen som vet eller har de fått olika besked från olika personer/olika håll???

Tarotsanna
0

Ja, nu finns det starta eget bidrag att söka igen! Så nu ska jag göra ett nytt försök.

Kaj
0

Lycka till

hfohrman
0

Detta med Starta Eget bidrag är en dagsvara.  Efter regeringsskiftet gick den nya regeringen ut med att all aktivitetsstöd skulle dras ner draskiskt och man inrättade Jobb och Utvecklingsgarantin. Därför gick direktiven ut från AMS till länen att man måste spara regält. Och länsarbetsnämderna satte då regler för sina län som innebar att dom ransonerade. Lite olika beroende på län.

Sedan kom våra politiker på att dom hade aktivitetsstödet var lite annat än dom trodde. Och att Jobb och Utvecklingsgarantin var ungefär samma som aktivitetsstöd (Åtmindstone vad gäller utbetalningar). Så helt plötslig har det börjat komma tillbaks pengar i systemet.

Säger bara lycka till.

Hans

erkabo
0

Jag tror nog att det bästa är att kolla med nyföretagarcentrum . De har garanterat mest koll. AF har väl lite olika direktiv verkar det som. Jag har själv fått hjälp av dem….dock tillsamman med min handläggare på AMS.  Min handläggare var/är kanon.

ERika

Tarotsanna
0

Tack för era lycka till! Nu sitter jag här med en bunt papper och en massa svåra frågor… Ska på möte den 3 / 10 och då vore det ju bra om allt var ifyllt och klart :)

Sanna

Helenasharmoni
0

Lycka till Sanna, håller tummarna för att det går vägen! Kram