Bästa bokföringsprogrammet?
Nu är det snart dags att starta upp mitt första egna företag. Spännande & nervöst.
Vilket är det bästa bokföringsprogrammet att ta hem till datorn? Kommer starta Enskild firma. Hunddagis & pensionat i liten skala.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
"Det bästa" är lite fel term att använda men jag tycker helt klart produkter från Visma är proffsiga och enkla.
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Jag använder eBokföring från Björn Lunden. Kanonbra tycker jag.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det var ett tag fråga ställdes. Jag undrar också. Har det kommit nya förslag?
Det beror förstås på om hur dina kunskaper i bokföring ser ut. Jag som är en gammal "bokföringsnörd" använder Visma adm 500, men Visma har ju lite fler program som ska vara enklare att använda t ex Visma eEkonomi
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Det blev zervant. Super nöjd. Även med supporten om man behöver hjälp
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Jag är nybörjare i bokföring, ska starta eget. Jag ska kolla Visma eEkonomi och Zervant, tack.
#6 visma kändes för stort o svårt. Jag har ett litet företag. Hört många nybörjare o även vana företagare som tycker visma är krångligt och för stort. Zervant passar mig perfekt
…………………………………..
Har kört Zervant ett tag och tyckte det funkade hyfsat bra men på grund av vissa brister och fel i programmet har jag tyvärr blivit tvungen att byta till ett annat program. Bland annat finns det fel som gör att vissa bokföringsrapporter inte blir helt korrekta och nu inför deklarationen måste jag absolut kunna skriva ut korrekta rapporter, så jag blev därför tvungen att byta.
När jag började använda Zervant kändes det som ett väldigt bra program och supporten var också väldigt tillmötesgående, men med tiden har jag stött på alldeles för många problem att jag till slut fick inse att det inte var rätt program för mig.
Nu kör jag gratisvarianten av Kapitas, ett program med väldigt grundläggande funktioner men absolut tillräckligt för helt vanlig löpande bokföring och vissa saker är faktiskt mycket smidigare att göra än i Zervant (konteringsmallarna är super!). Till skillnad från Zervant måste du förstå debet och kredit för att kunna använda Kapitas så det kanske inte passar absoluta nybörjare, men för dig som kan åtminstone litegrann om bokföring och inte behöver ett alltför avancerat program kan Kapitas vara ett alternativ.
Tack, jag ska kolla Kapitas.