Öppna en butik
Jag drömmer om att öppna en egen esoterisk butik. Jag är själv outbildad och har ingen som helst erfarenhet kring företagande. Förmodligen så kommer jag ju gå en kurs på arbetsförmedlingen men jag känner att jag skulle vilja få mer information. Gärna tips på böcker som riktar sig just åt att öppna en egen butik och inte bara starta eget. Någon som har några tips? 🙂
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Jag har just startat en webbutik så jag kanske har lite jag kan hjälpa med 🙂Jag vet däremot ingen bok som handlar om just det.
Är det en fysisk butik eller en webbutik (eller båda?)
Vad är det du ska sälja där? (det är viktigt för om du ska tex söka tillstånd eller liknande).
l'm back
Planen är att starta upp båda men inte samtidigt. Förmodligen så börjar jag med butiken och sedan en webbshop 🙂
Det är en esoterisk butik jag vill öppna så jag kommer sälja stenar & kristaller, tarot- & orakelkort, pendlar, statyer, prydnader, smycken, rökelser, aromalampor etc etc 😛
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
#2 Okej, annars kanske en webbutik kan dra kunder på ett annat sätt.
Jag tänker lite som du (båda i slutändan) men börjar med en webbutik för då slipper jag betala hyra så då blir omkostnaderna mindre i början 😇
Jag var tvungen att googla för att veta vad det är men jag tänkte att det kanske finns livsmedel i detta (tex örtteer?) så då behöver du kanske livsmedelsklassa din lokal (antagligen bara om du packar om örtteerna som jag gör, jag har kommunens minsta livsmedelslokal 😃) annars kan jag inte komma på att du skulle behöva något mer tillstånd i alla fall.